واکسیناسیون ملی یک “اجبار” است. نه «اقتدار»!/ لزوم اعمال تحریم های اجتماعی علیه واکسینه نشده ها

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782026

یکی از مهم ترین عوامل بقای تاج، سرکشی جمعی از هموطنان به واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است. به نظر می رسد زمان اجرای طرح های غربالگری، شناسایی مقصران، محرومیت از فعالیت های اجتماعی و تمرکز بر الزام اجتماعی فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ به گفته سازمان جهانی بهداشت، متخصصان بیماری های عفونی و دانشمندان آزمایشگاه، آنچه در کمتر از دو سال از ورود تاج گذاری می گذرد گفته و شنیده ایم این است که بیماری عروق کرونر قلب باید از دو منظر کنترل و ریشه کن شود. یکی از دو موضعی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، رعایت پروتکل های بهداشتی است که از شیوع بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند. جایگاه دوم واکسیناسیون جهانی است که به طور قابل توجهی بروز بیماری عروق کرونر قلب و در نتیجه مرگ و میر را کاهش می دهد.

این مقدمه را بارها شنیده ایم و برای هر هموطن ایرانی حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور این اطلاعات چه از طریق رسانه ها و چه از طریق شبکه های اجتماعی تحت پوشش رسانه ها تکرار می شد و به نوعی ملکه ذهن ها می شد. از همه هموطنان

متاسفانه کمتر از 40 درصد مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی روی ماسک مخصوص که اولین رکن جلوگیری از شیوع زنجیره بیماری است، خودداری می کنند و از سوی دیگر گروهی از هموطنان از دریافت واکسن تاج سر باز می زنند.

مسلماً همان افرادی که چند ماه پیش این واکسن را خریدند، در ترند هستند. بر کسی پوشیده نیست که این انفعال و محافظت از این گروه از هموطنان در برابر واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل ها هدف دشمنان ما بود که از طریق رسانه های فارسی به مردم ما القا شد.

این باعث چرخش تاج و گاهی اوقات قربانیان کمتری می شود، اما بعد از دو یا سه روز تعداد قربانیان افزایش می یابد. به گفته کارشناسان، این وضعیت به دلیل نوسانات ناشی از افراد واکسینه نشده و هموطنانی است که به پروتکل ها تکیه می کنند.

اخیراً آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت به صراحت گفته است: برای موفقیت مبارزه با تاج، اقناع افکار عمومی لازم است و باید تلاش شود تا سطح رعایت رویه های بهداشتی از نزولی به صعودی برگردد. “

این گفته نشان می دهد که دلیل بدبینی آن دسته از هموطنانی که به هر دلیلی واکسینه نشده اند به درستی شناسایی شده است. اما نکته اینجاست که در چنین شرایطی که روزانه حدود 200 خانواده غمگین هستند و 200 هموطن جان خود را از دست می دهند، یک شهروند می تواند به صلاحدید خود با توصیه های اکید کارشناسان کشورمان و همچنین توصیه ها مخالفت کند. از جهان. سازمان آیا امتناع از واکسن زدن سالم است؟ آیا هر شهروندی می تواند واکسیناسیون را در مواجهه با یک بیماری همه گیر و یک بیماری جهانی مانند بیماری عروق کرونر قلب اختیاری بداند؟

شکی نیست که افرادی که به هر دلیلی از واکسینه شدن خودداری می کنند، حقوق دیگران را زیر پا گذاشته اند. بنابراین انتظار می رود با تدوین قوانین سخت گیرانه و اجرای طرح های غربالگری، متخلفان و مهاجران غیرقانونی این موضوع را روشن کرده و آنها را از هرگونه فعالیت اجتماعی محروم کنند. از آنجایی که از فعالیت های اجتماعی مانند کسب درآمد، دریافت خدمات درمانی و مزایای اجتماعی و غیره محروم می شوند، در مقابل جفاهایی که علیه هموطنان خود که گاه مظلوم و بی گناه هستند و تنها به دلیل سهل انگاری و بی مسئولیتی انجام می دهند، محروم هستند. از این شهروندانی که از تزریق واکسن و استفاده از ماسک و الکل خودداری می کنند باید جان خود را از دست بدهند.


با این حال انتظار اقشار مختلف مردم از همه مسئولین مسائلی که به هر نحوی وظیفه کنترل و کنترل بیماری عروق کرونر قلب را بر عهده دارند، در درجه اول تلاش برای اقناع افکار عمومی بر اساس اظهارات رئیس جمهور است. با زبان آمار و منطق مردم صحبت کنیم و در مرحله بعد با تدوین و اجرای یکسری برنامه ریزی های هدفمند، کسانی که آب به آسیاب دشمن می ریزند و واکسیناسیون ملی را به سخره می گیرند و همچنین کسانی که از انجام آن امتناع می ورزند. اقدامات بهداشتی را دنبال کنید تا حد امکان فعالیت های اجتماعی را حذف کنید.

شاید با چنین اقدامات منفی بتوان آینده ای را برای رسیدن به ساحل نجات متصور شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید