تعلیق گواهینامه تاکسیرانان واکسینه نشده / واکسیناسیون بیش از 90 درصد تاکسیرانی کرمانی


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807600

مصطفی رشیدی گفت: خوشبختانه بیش از 90 درصد واکسیناسیون توسط رانندگان تاکسی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رشیدی مدیر روابط عمومی شرکت تاکسیرانی کرمان در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان در خصوص واکسیناسیون تاکسی ها و ناوگان خودروهای عمومی در این استان گفت: خوشبختانه بیش از 90 درصد واکسیناسیون ها از محل بوده است. رانندگان تاکسی، کمتر از 10% «آنها یا واکسینه نشده اند که این مقدار اطلاعات ناوگان قبلاً در سیستم وجود دارد و به روز نشده است، یا افرادی که اصلاً ناوگان را ترک کرده اند، اما خوشبختانه طی بررسی ها، اکثر تاکسی ها رانندگان به دلیل شرایط سخت کاری.رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و متعاقب آن واکسیناسیون که قابل تقدیر است.



وی افزود: بر اساس برنامه های ابلاغی، به طور متوسط ​​هر هفته اتحادیه تاکسیرانی در پارکینگ عمومی کرمان به شهرداری اعلام می کند تا بتوانیم سلامت افراد قرنطینه شده را رصد کرده و گواهی کار اخذ کنیم. سازمان تاکسیرانی، این محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت رانندگان تاکسی، خانواده‌های آنها و شهروندان است.


رشیدی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات امنیتی کشور که به شهرداری ابلاغ شده است با افرادی که قوانین را رعایت نکنند در سه مرحله عدم رعایت قوانین، عدم واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی برخورد می شود. رانندگان و ناوگان عمومی در روستاها نباید انجام دهند.


وی افزود: اگر ناوگان عمومی ضوابط را در دستور کار خود قرار ندهند در مرحله اول مانع فعالیت آنها می شود و در مرحله دوم کمیسیون انضباطی و جریمه، توبیخ و حتی توقیف خودرو در سوم، تمدید مدارک و مجوزهای کار برای رانندگان تاکسی مانع می شود.


رشیدی با اشاره به اینکه طرحی که در روزهای اخیر و در حین بهره برداری از تاکسی ها اجرا شد، نصب کارت دیجیتال واکسن با کد QR و چسباندن بر روی شیشه جلوی تاکسی در پایین عنوان کرد: آژانس ها و سایر ناوگان عمومی باید موارد زیر را رعایت کنند. قوانین و خوشبختانه طبق اطلاعات دریافتی تقریباً همه افراد آژانس گواهی سلامت دریافت کرده اند.»

وی افزود: رانندگان تاکسی مانند گذشته باید طبق طرح 3 سرنشین و از تردد 4 نفر یا بیشتر خودداری کنند و در صورت مشاهده این مشکل شهروندان باید این تخلف را به سامانه پیامکی سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.10001798 یا به نشانی شماره 137 شهرداری برخورد جدی با این افراد.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کرمان گفت: شهروندان نجیب کرمانی باید مانند همیشه با ما همکاری کنند تا جان استان های همجوار با رعایت نکردن آنها به خطر نیفتد. اگر همه ما موظف به پیروی از دستورالعمل ها باشیم، زودتر از شر این ویروس شیطانی خلاص خواهیم شد.


وی در پایان با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی فعال در سطح شهر نیز باید قوانین در دستور کار را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیران این شرکت ها قوانین رانندگان خود را رعایت می کنند اما مردم می توانند بهترین افراد برای تذکر و در صورت عدم رعایت قوانین باشند. رعایت، گزارش را به مدیریت این مجموعه گزارش دهید تا همه شهروندان در سلامت کامل باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید