تیزبینی و تجربه مردم ایران نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد/ تدارکات گسترده دشمن علیه نظام در فتنه اخیر بی نتیجه ماند.


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901035

نوفرستی با بیان اینکه قیام های اخیر توطئه دشمنان انقلاب و فاقد پشتوانه مردمی بود، گفت: بصیرت و تجربه مردم ایران نقشه های دشمن را خنثی کرد و آمادگی های گسترده دشمن علیه نظام بی نتیجه ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد نوفرستی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر و همچنین بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری گفت: اولین سوال برای شناخت و درک بهتر ماهیت. یکی از این اتفاقات این است که آیا این اتفاقات واکنشی اجتماعی به مرگ مهسا امینی بود یا طرحی از پیش طراحی شده که با درگذشت مهسا امینی اجرا شد؟

وی افزود: ایجاد چنین حوادثی در مدت زمان کوتاه در بیش از 100 نقطه از کشور، پوشش کامل این حوادث توسط رسانه های دشمن و همچنین تولید محتوای بسیار گسترده نشان از طراحی و سازماندهی اخلال دشمنان نظام در قیام اخیر که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی مهم ترین ویژگی حوادث اخیر را بروز سریع اقدامات خشن و سازماندهی شده از سوی مخالفان نظام عنوان کرد و گفت: این اقدامات خشونت آمیز اگرچه صحنه های تاثیرگذاری را در معرض دید عموم قرار داد اما به خوبی آن را نشان داد. جنبش حمایت عمومی ندارد چرا که مردم هر چقدر هم که به یک سیستم یا تصمیمات دولتی اعتراض کنند، حریم خصوصی را خط قرمز خود می دانند.

وی ادامه داد: تخریب و آتش زدن اموال عمومی و تعرض به ماموران نیروی انتظامی برخلاف گذشته منجر به اتفاقات اخیر شده است; معترضان و اغتشاشگران هرگز نباید با هم باشند. در حالی که در سال‌های گذشته، کاهش سرعت ناآرامی‌ها باعث شد برخی از معترضان در صحنه حاضر شوند.

نوفرستی تصریح کرد: اشتباه بزرگ و راهبردی دشمنان نظام که ناشی از درک ناقص مردم شریف ایران اسلامی بود باعث شد این آمادگی گسترده علیه نظام به حرکتی بی نتیجه تبدیل شود.

وی بیان کرد: دشمن تصور می کرد که مرگ دختری از اقلیت های مذهبی و قومی در ایران منجر به باز شدن شکاف های قومی، جنسیتی و مذهبی همزمان می شود و این بستر به حضور گسترده مردم تبدیل می شود. اما بصیرت و تجربه مردم ایران نقشه های آن ها را زیر و رو کرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی های مهم این دور اغتشاشات است؛ وی نقش متفاوت و کمتر تاثیرگذار برخی سلبریتی های متوهم در هفته های اخیر گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند; اکثر هنرمندان و ورزشکاران کشور افراد سالمی هستند، اما عده معدودی که امروز در پست های نامطلوب قرار گرفتند متوجه شدند که میلیون ها فالوور آنها در فضای مجازی در واقع چند ده نفر بیشتر نیستند.

وی تصریح کرد: اگر در اغتشاشات گذشته برخی سیاستمداران فاسد نقشی داشتند و به جایی نرسیدند، در اغتشاش اخیر دشمنان سعی کردند افراد مشهور را جایگزین سیاستمداران کنند و فکر کردند که با این کار می توانند آن را تبلیغ کنند. به افزایش هزینه های مقابله با این حرکت کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید