“تیم حذف” دوباره به دروغ متوسل شد

186501 768 خبر خاکستری

روز جدید : از زمانی که سیدابراهیم رئیسی تصمیم به حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفت تا امروز که چند ماه از ریاست جمهوری خود می گذرد بارها شعار استفاده از همه سلیقه ها را مطرح کرده است، اعضای دولت تفکر سیاسی دارند. اما آنچه این روزها بیش از همه جای تعجب دارد، رفتار جریانی است که با طرح پرسش های بی اساس سعی در به حاشیه راندن دولت دارد. این جریان با ذکر نام برخی افراد را متهم می کند و این سوال را مطرح می کند که چرا در دولت ماندند!

چرا شیرکوند جا ماند؟

سعید شیرکوند یکی از افرادی است که تحت فشار رسانه ها در صدد برکناری این کارشناس معروف از دولت است. شیرکوند اقتصاددانی است که نظریه‌هایش اغلب در حل مشکلات مؤثر بوده و هرگز به حاشیه رانده نشده است. اسحاق جهانگیری در 7 اسفند 92 سعید شیرکوند معاون سابق نخست وزیر را به عنوان «معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی» منصوب کرد. سودمندی دیدگاه ها و راهبردهای او به حدی بود که دولت اصلی راضی به برکناری او نشد، اما علاقه مندانی که عملکردشان در هشت سال دولت احمدی نژاد بدترین وضعیت اقتصادی کشور را رقم زد، شروع به حمله به شیرکوند کردند. این رسانه می نویسد: سعید شیرکوند در دولت روحانی از سوی اسحاق جهانگیری به عنوان هماهنگ کننده هماهنگی اقتصادی و زیرساختی معاون اول رئیس جمهور منصوب شد اما با گذشت سه ماه از تصدی پست نخست وزیری همچنان در این سمت فعالیت می کند! در ادامه با انتشار اظهارات شیرکوند درباره ابراهیم رئیسی قبل از انتخابات نوشت: شیرکوند گفته بود: امروز از آقای رئیسی به عنوان کاندیدایی که 10 سال ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده داشته و همه اختیارات را داشته، زیر سوال رفته است. این در شرایطی است که نظام اداری و اجرایی کشور بیش از همه متهم به فساد است. اگر واقعاً قدرت مبارزه با فساد را داشتید یا توانایی مبارزه با فساد را داشتید یا ابزارهای مبارزه با فساد را می دانستید، چه کسی در این 10 سال جلوی شما را گرفت؟! در عین حال در قوه قضائیه نیز نفوذ دارد; یعنی او همه ابزارها را در اختیار دارد، من اینجا می گویم که آنها اقتصاد علمی نمی کنند و فقط کالاهایی را می فروشند که فکر می کنند خریدار دارند. در نهایت در تلاش بیشتر برای از بین بردن شیرکوند گفتند: «شیرکوند در سال ۱۳۸۸ به دلیل دست داشتن در اغتشاشات و ناآرامی های پس از انتخابات دستگیر شد. این عضو جبهه منحله مشارکت در سال 1392 در کمپین حامیان حسن روحانی حضور داشت. سعید شیرکوند در سال های اخیر در جلسات اصلاح طلبان تندرو با سید محمد خاتمی شرکت کرده است. شیرکوند یکی از حامیان پروژه ضدانقلاب تحریم انتخابات مجلس در سال 1390 است که در سال 1393 شیرکوند پس از حسن روحانی خواستار رفراندوم در کشور شد. این دلواپسان فراموش کرده اند که رئیس قوه قضائیه قبل از ریاست جمهوری رئیس جمهور بوده و با قوه قضائیه افراد به خوبی آشنا است، بنابراین نیازی به یادآوری به آسیب دیدگان نیست.

دروغ برای دور شدن از مدیر نفت!

در موردی دیگر این دلواپسان مدعی فرار یکی از مدیران نفتی شده و نوشته است: بدون هماهنگی و بدون اجازه حراست از کشور خارج شده و به ترکیه گریخته است. این گفته ربطی به واقعیت ندارد و حسینیخا فراری نیست. نیکخواه نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و لهستان است و هم اکنون در ورشو به سر می برد. خبرگزاری صداوسیما روز پنجشنبه گزارش داد که تفاهم نامه همکاری های گردشگری بین اتاق های مشترک لهستان و ایران به امضای آندره پیلات و حسین نیکا ابیانه، نمایندگان اتاق های بازرگانی دو کشور رسیده است. نمایندگان دغدغه مند در همین مسیر حرکت می کنند چرا که در شهریورماه امسال علی هزریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در نامه ای به حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فعالیت خود در شرکت نفت پاسارگاد نامه ای نوشت. شستا با توجه به عدم تغییر وضعیت استخدامی نیروها، وضعیت تعدادی از همکاران خود را در این شرکت تغییر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. هدف از تخریب مطلوب زمانی مشخص شد که سهامداران در گزارش خود اعلام کردند: «شرکت نفت پاسارگاد بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه است و دارای شش پالایشگاه قیر در تهران، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس است. سقف تولید سالانه این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال است. این شرکت بیش از نیمی از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد و همچنین با 2 پایانه صادراتی و ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر 160 هزار تن، سهم قابل توجهی از بازار صادرات قیر ایران را به خود اختصاص داده است. این نشان می دهد که آنها تلاش می کنند تا حسین نیکا اصلاح طلب را جایگزین نیروی اصلاح طلبی مانند خود کنند و در این راستا از انتشار گزارش دروغین فرار نیکا از کشور ابایی ندارند.

به نیروی متخصص نیاز دارید

رئیسی به تجربه کشور می داند که حذف نیروهای متخصص اصلاح طلب به نفع کشور نیست و به ضرر منافع کشور است، بنابراین به حق سعی کرده نیروی متخصصی مانند شیرکوند را حفظ کند تا از تکرار تجربه 8 ساله جلوگیری کند. خسارات زیادی که جبران آن سال ها طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید