تیم ملی نیاز به بازی تهاجمی و ریسکی دارد/سردار آزمون از ناکجاآباد گل می زند!


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913904

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: بازی دفاعی برای تیم ملی مضر است. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کرواسی کشورمان که در جام جهانی 2022 قطر یکی از کارشناسان و مفسران بازی های تیم ملی شد، درباره تغییر سبک بازی تیم ملی مقابل ولز گفت. : حمله، نه دفاع، در DNA ایران است. در مقابل انگلیس، ممکن است مربی در تفسیر و کلید تاکتیکی اشتباه کرده باشد که منجر به برد بزرگ انگلیس شد. ایران قطعا بازیکنان بزرگی دارد که توانایی رویارویی با چنین تیم های ملی را دارند.

وی درباره تغییرات در تیم ملی گفت: ابتدا برنامه مسابقات تغییر کرده است. ایران مقابل انگلیس یک بازی بسته تاکتیکی انجام داد. مقابل ولز به جای 5 مدافع شاهد دفاع 4 نفره از ایران بودیم. علاوه بر این، 4 بازیکن تغییر کردند و تیم تهاجمی تر شد. در اینجا بیشتر به سردار آزمون اشاره می کنم; به همین دلیل می گویم ایران ظرفیت دارد و فکر می کنم جای پیشرفت زیادی دارد. بازیکنانی روی نیمکت هستند که می توانند کیفیت بازی را بالا ببرند.

اسکوچیچ درباره بازیکنان نیمکت نشین تیم ملی گفت: وحید امیری بازیکن همه فن حریفی است که می توان از او در همه پست ها استفاده کرد. او برای تیم بسیار ارزشمند است. برمیگردم به این موضوع که ایران با توجه به نوع بازی باید تهاجمی بازی کند چون بازی دفاعی ضرر دارد. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره سردار آزمون گفت: با حضور سردار در زمین حریف حتی یک لحظه هم نمی تواند استراحت کند. به محض اینکه دفاع توپ را از دست داد، کاپیتان آنجاست تا از آن استفاده کند. او می تواند از ناکجاآباد، از موقعیتی به ظاهر بی ضرر گلزنی کند. او به فضا حمله می کند. مقابل ولز دیدیم که او چقدر می تواند خوب و مفید باشد.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید