ثبت سفارش آیفون به حالت تعلیق درآمده است

ثبت سفارش آیفون به حالت تعلیق درآمده است

روز جدید : بسیاری از واردکنندگان از امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) با ثبت سفارش مدل آیفون در کل سامانه معاملاتی، با اعلام عدم امکان سفارش گوشی اپل تا شنبه ۲۱ اردیبهشت مواجه خواهند شد.

با این حساب، بسیاری از واردکنندگان پیش بینی می کنند که اولین گام ها برای ممنوعیت دائمی آیفون برداشته شده است. یکی از واردکنندگان تلفن همراه که نخواست نامش فاش شود، به زومیت گفت که از یکی از مقامات دولتی شنیده ام که ممنوعیت موقت اندازه گیری بازار و کلاس در راستای تعلیق سفارش است.

ثبت سفارش آیفون را در سیستم جامعه تجاری متوقف کنید

ممنوعیت واردات آیفون یکی از آن موضوعات مهمی است که از سال 2015 تاکنون تلاش های مختلفی برای آن صورت گرفته است. سرانجام در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری رئیس کمیسیون نود مجلس در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که تا پایان نیمه اول سال جاری موضوع اجرای دقیق ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی و لوکس به ویژه گوشی های آیفون مطرح شده است. ، نهایی می شود. .

چندی بعد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره دلیل خواست این کمیسیون برای ممنوعیت واردات آیفون توضیح داد: در شرایط جنگ اقتصادی، واردات کالاهای لوکس از جمله آیفون معنایی ندارد.

با بالا گرفتن بحث ممنوعیت واردات آیفون، بسیاری از فروشندگان و کارشناسان بازار اعلام کرده اند در صورت اجرایی شدن این طرح، قاچاق این محصول به بازار افزایش می یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان در گفت و گو با زومیت، اعمال این محدودیت ها را به افزایش قاچاق و افزایش شدید قیمت ها منجر می شود.

امیر اساکی به زومیت گفته بود که در تلاش‌های قبلی هر بار که فشارهایی برای محدود کردن گروهی از کالاهای سیار وارد می‌شد، شاهد افزایش بی‌رویه تردد مسافران بودیم. یعنی خرید و فروش پاسپورت رونق می گیرد و قیمت ها به شدت افزایش می یابد.

هفته گذشته زومیت در گزارش میدانی از بازار موبایل اعلام کرد که تمامی مدل های آیفون در دو هفته اخیر تقریباً 5 درصد و در سه ماه گذشته بین 20 تا 50 درصد رشد داشته اند. بر اساس برآوردهای انجمن واردکنندگان موبایل، قیمت آیفون در اسفند 1400 به طور متوسط ​​39 میلیون و 500 هزار تن بوده که اکنون به حدود 46 میلیون تن رسیده است.

در همین گزارش انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که این روزها تعداد آیفون های قاچاق به کشور افزایش یافته و تشریفات غیرقانونی برای واردات این نوع کالا دوباره برقرار شده است.

ایشاکی درباره روند رو به رشد موبایل های قاچاق به زومیت گفته بود:

برخی افراد به قدری دسترسی گسترده ای به فرآیند قاچاق مسافر دارند که اعلام می کنند ظرف 24 ساعت می توانند کالای مورد نظر خود را وارد کنند، سپس نسبت به ثبت نام، پرداخت هزینه و در نهایت فرآیند اقدام کنند. آن را هم فعال می کنند.

به گفته وی و بر اساس برآورد انجمن واردکنندگان موبایل، تا پایان فروردین ماه امسال 24 هزار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش این نوع قاچاق را نشان می دهد. سال

دیدگاهتان را بنویسید