ثبت نام بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819649

ناشران، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات، انجمن‌ها، مؤسسات انتشاراتی، مؤسسات ادبی و سایر شخصیت‌های فرهنگی عرصه بین‌المللی می‌توانند از امروز (۱۵ فروردین ۱۳۰۱) در بخش بین‌المللی «سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» ثبت‌نام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناشران، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات، انجمن‌ها، مؤسسات انتشاراتی، مؤسسات ادبی و سایر شخصیت‌های فرهنگی در عرصه بین‌المللی می‌توانند از امروز ۱۶ تا ۲۷ فروردین ماه ۱۳۰۱ با مراجعه به سایت ketab.ir به سایت ketab.ir مراجعه کنند. تهران «برای تحصیل و درخواست ثبت نام.

بخش بین‌المللی سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف شناسایی بهتر ظرفیت‌های صنعت نشر در جمهوری اسلامی ایران، گسترش پیوندهای فرهنگی در عرصه بین‌المللی، زمینه‌سازی ارتباط حرفه‌ای بین ناشران ایرانی و خارجی و بررسی مشکلات و راهکارها توسعه نشر بین المللی توسط مؤسسات انتشاراتی، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات، انجمن ها، مؤسسات انتشاراتی، مؤسسات ادبی و سایر فعالان فرهنگی در عرصه بین المللی برای شرکت در بخش بین المللی «سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» دعوت به عمل می آید.

شرایط شرکت در بخش بین المللی “سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران” به شرح زیر است:

• مؤسسات، سازمان ها، مؤسسات، انجمن ها و مؤسساتی که فعالیت آنها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده و یا تولیدات فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بین المللی ایجاد کرده باشند.

• ناشران و مؤسسات ادبی ایرانی که حق تألیف کتاب یا کتاب‌های خود را به زبان‌های دیگر به ناشران دیگر واگذار کرده‌اند یا درصدد فروش حق تألیف کتاب‌ها یا کتاب‌های خود به ناشران کشورهای دیگر هستند.

• ناشران ایرانی که کتاب های خود را به زبان های غیر فارسی منتشر کرده اند تا در بازارهای جهانی عرضه کنند.

• پروژه های پشتیبانی از ترجمه و انتشار آثار ایرانی به زبان های خارجی.

• ناشران و آژانس های ادبی ایرانی که علاقه مند به خرید حق چاپ کتاب از ناشران و نمایندگی های ادبی خارجی هستند.

• ناشران و آژانس های ادبی می توانند در صورت تمایل، انتشارات و آثار خود را به زبان انگلیسی در بخش رویدادها ارائه دهند.

• ناشران ایرانی که علاقه مند به عرضه غیرمستقیم کتاب برای فروش با کپی رایت و با امکان فروش کپی رایت در بازار جهانی هستند.

شرایط شرکت در بخش بین المللی «سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» به شرح زیر است:

• کتابهای ناشران داخلی باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت قانونی در ایران منتشر شوند.

• ناشرانی که می خواهند کتاب های خود را در سطح بین المللی منتشر کنند، فقط می توانند کتاب های منتشر شده خود را ارائه دهند. اولویت با کتاب هایی با محتوای ایرانی، دو زبانه یا چند زبانه و همچنین برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی است. با توجه به زمان انتشار، اولویت با کتاب هایی است که در 5 سال اخیر آخرین ویرایش یا تجدید چاپ شده باشند.

• در خصوص طرح های حمایتی از ترجمه و انتشار آثار ایرانی به زبان های خارجی، لازم است گزیده ای از کتاب هایی که در 5 سال اخیر از حمایت این طرح ها استفاده کرده اند به همراه مشخصات ناشران خارجی آن ها ارائه شود.

• متقاضیان باید فهرست آثار موجود را در مهلت مقرر در سایت بارگذاری کنند.

• متقاضیان این بخش اعم از ناشران، آژانس های ادبی و … ضمن انتخاب کتاب های مناسب و موجود به همراه کاتالوگ مربوطه، مسئولیت ارائه و ترتیب ارائه آثار خود را در غرفه بر عهده دارند و موظف به معرفی یک نفر در هر غرفه می باشند. شخص حاضر در کابین ارائه ثابت.

علاقه مندان و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 02166415540 تماس بگیرند.

«سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» از 31 تا 1401 به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید