ثبت نام بیش از 130 هزار نفر در نهضت ملی مسکن کرمانشاه/ زمینی در شهر برای پروژه وجود ندارد.

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797412

معاونت بازسازی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه:

عبدالرضا غفوری گفت: با توجه به کثرت متقاضیان، عملا زمینی در مراکز شهری برای پروژه های یک یا دو هزار واحدی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا غفوری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بیش از 130 هزار نفر در سامانه های مربوط به طرح های اقدام ملی در پنج مرحله در سال گذشته و خرداد امسال و همچنین طرح ملی مسکن که از مهرماه راه اندازی و در چندین مرحله ثبت نام کردند. مرحله نیز تمدید شد، ثبت نام شد.

معاون بازسازی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از تمدید مهلت ثبت نام در نهضت ملی مسکن تا 15 دی ماه برای متقاضیان واجد شرایط خبر داد و افزود: بر اساس تقاضای موجود، دولت موظف به تامین زمین است. مورد نیاز متقاضیان

گفوری تصریح کرد: بیشترین تقاضا برای ثبت نام در طرح های مذکور بر اساس جمعیت در مناطق کرمانشاه و اسلام آباد گرب و کمترین آن در سه گانه باباجانی است.

وی گفت: با توجه به کثرت متقاضیان، عملاً زمینی در داخل مراکز شهری برای پروژه های یک یا دو هزار واحدی وجود ندارد و به ناچار زمین در مناطق شهری وجود دارد و دسترسی به خدمات زیربنایی مانند گاز، برق و فاضلاب وجود دارد. اولویت.

معاون بازسازی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در نقاطی که این اراضی در محدوده شهری وجود نداشت، اراضی دولتی به عنوان بخشی از منابع ملی برای تغییر کاربری و امتداد شناسایی شده است. تا محدوده شهر البته بخشی از کار انجام شده و بقیه انجام شده است.

گفوری گفت: امیدواریم تا یکی دو ماه آینده مشکل تغییر کاربری و الحاق زمین به محدوده شهری حل شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، افزود: طرح اقدام ملی مسکن جذابیت چندانی نداشت و در عمل تسهیلات پیش بینی شده کفاف ساخت این پروژه را نمی داد به طوری که حدود 10 تا 20 درصد اما در طرح نهضت ملی مسکن 400 میلیون تن تسهیلات در شهر کرمانشاه و 300 میلیون تن در سایر شهرها پیش بینی شده است.

گفوری با تاکید بر اینکه پس از جذابیت طرح ملی مسکن، تقاضا نیز افزایش یافته است، گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد بین برنامه های اقدام ملی و برنامه های اقدام ملی تفاوتی قائل نشود. نهضت مسکن. «جدید در دستور کار.

وی افزود: تکمیل سایر بخش‌های برنامه اقدام ملی که پیش از این راه‌اندازی شده بود نیز به صورت واحدی برای اجرای طرح جهش تولید مدیریت و پیگیری می‌شود.

گفوری گفت: در استان کرمانشاه با توجه به توپوگرافی زمین و شرایط جغرافیایی، مشکل جدی فقر زمین وجود دارد، چرا که استانی کوهستانی و زمین مناسب و مساوی برای اجرای این پروژه ها است، اما به دنبال موضوع تغییر کاربری اراضی و الحاق اراضی دولت در محدوده شهر و توافق با برخی مالکین که قانون به ما اجازه می دهد کارهایی انجام شود واگذاری راه و شهرسازی از طرف دولت.

وی افزود: امیدواریم هر چه زودتر واگذاری مالکیت این اراضی شناسایی شده به سایر دستگاه ها انجام شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری وارد فاز اجرایی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید