ثبت نام پروژه جهش تولید مسکن آغاز شد / متقاضیان چقدر پول آوردند؟

زمان: 12:18
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777756

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ، ثبت نام مسکن از امروز در سامانه ملی مسکن (سامان) به نشانی www.saman.mrud.ir آغاز شد و به گفته معاون وزیر راه ، متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. کاربرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر راه و شهرسازی این هفته اعلام کرد که ثبت درخواست های مسکن در طرح جدید جهش مسکن و دولت از امروز چهارشنبه 28 مهرماه آغاز می شود.

محمود محمودزاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز مجدداً تاکید کرد که واجدین شرایط یک ماه فرصت دارند تا در پروژه جهش مسکن ثبت نام کنند و ثبت نام اولیه به صورت غیرحضوری انجام می شود. متقاضیان ثبت نام در این پروژه باید درخواست خود را از طریق سیستم قیمت ثبت کنند تا پس از پرس و جوهای لازم ، فرم درخواست را پر کنند و درخواست در فرم C حتی پس از دریافت پیامک سبز است.

بر اساس این گزارش ، متقاضیانی که مدارک آنها بررسی شده است ، از طرف خود برای تشکیل حساب سپرده مسدود شده وارد سیستم بانکی می شوند و متعاقباً با پروژه هایی که شروع شده یا در دست ساخت هستند آشنا می شوند.

چه کسی حق ثبت نام تحت قانون جهش مسکن را دارد؟

1- افرادی که خانه ندارند.
2. افرادی که هنوز از امکانات دولتی برای خرید مسکن استفاده نکرده اند.
3- کسانی که حداقل 5 سال در شهر ثبت نام زندگی می کنند.
4- ازدواج برای مردان یکی دیگر از شرایط اساسی درج این طرح است.
5- اشخاص تحت پوشش کمیته مددکاری و مددکاری اجتماعی و زنان آزاد کار.
6- واریز حداقل 30 درصد هزینه های عمرانی بر روی تسهیلات بانکی امکان پذیر است
7- هیچگونه منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی ، تجهیزات معوق و
8- امکان پرداخت اقساط ماهانه بانکی جهت دریافت تسهیلات


فرم C Green برای بی خانمان ها چیست؟

برای برآوردن این شرط ، فرمی به نام فرم C ایجاد شده است. فرم استعلام C برای کسانی که نمونه هایی از بی خانمانی هستند که در پاراگراف یکی از مفاد اجرایی قانون سازماندهی و حمایت از تولید و عرضه آنها ذکر شده است ، سبز خواهد بود. مسکن ، و همچنین برای کسانی که قبلاً از مسکن دولتی استفاده کرده اند یا دارای زمین یا واحدهای مسکونی هستند ، فرم استعلام c اعلام می شود.

قیمت هر متر خانه ، در برنامه برای افزایش تولید مسکن

اسماعیل حسین زهی ، نایب رئیس کمیسیون شهروندان مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی دانا درباره هزینه این خانه ها ، اظهار داشت: تا 70 درصد این هزینه ها از طریق وام های بلند مدت با اقساط استنشاقی و نرخ سود تامین می شود. 5 تا 9 درصد برای 3 دهک پایین و 9 تا 12 درصد برای دهک های بالاتر.

در همین حال ، دولت اعلام کرده است که نرخ بهره وام 350 میلیونی 18 درصد است که برخلاف برنامه نرخ بهره مجلس است و باید منتظر بمانیم تا میزان دقیق وام و سود مشخص شود. محمودزاده گفت: ما فراهم کرده ایم که با موافقت بانک مرکزی و شورای پول در صورت تصویب به آن اطلاع داده می شود.

ارائه تسهیلات برای ساخت طرح تولید مسکونی

متأسفانه هنوز عدم قطعیتی در مورد امکانات این طرح وجود دارد و هیچ خبر واضحی در مورد اندازه و سود مدنظر وجود ندارد. این در حالی است که قانونگذاران می گویند وام 450 میلیون تن است ، اما دولت می گوید وام مسکن 300 تا 350 میلیون تن است.

محل ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال

حبیبولا طاهرانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید ، طی روزهای اخیر اعلام کرد که چندین ظرفیت برای اجرای پروژه جهش مسکن وجود دارد. تا شهرهای جدید بدون محدودیت جمعیت و شهرهایی با جمعیت بیش از 500000 نفر در این پروژه از اولویت های ساختمانی هستند.

متقاضیان برای طرح تولید مسکن چقدر پول آوردند؟

نظرات خبرنگار راه دانا ؛ وی خاطرنشان می کند: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در مورد اندازه متقاضی و تسهیلات ارائه شده به 400 میلیون تومان در شهرها در روزهای آینده در شورای عالی پول بررسی می شود.

در کدام شهرها امکان ثبت خانه وجود دارد؟

به گفته وزارت راه و شهرسازی ، هر 31 استان و شهری که زمین در آنها تأمین شده است می توانند ثبت شوند و به محض ارائه زمین در شهرهایی که در این مرحله زمینی برای آنها تأمین نشده است ، ثبت نام برای دیگری آغاز می شود. عادت زنانه.

تعهد افراد قبلاً ثبت شده در طرح ملی مسکن چیست؟

محمودزاده در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: کسانی که در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند نگران نباشند زیرا همه مزایای قانون جهش در تولید مسکن شامل می شود و تفاوت ماهیت از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق برنامه ، در صورت مشارکت ، پروژه ها به متقاضیان تحویل داده می شود.

به گزارش راه دانا ؛ امروز با شروع ثبت نام این خانه ها ، به گفته وزارت راه ، ساخت دو میلیون واحد مسکونی در فاز اول آغاز می شود و در دو فاز بعدی ، 2 میلیون واحد مسکونی دیگر ثبت و ساخت خود را آغاز می کنند. روند در سال آینده مسکن دو سال اعلام شده است و امیدواریم این واحدها تا سال 1404 تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید