ثبت نام 13 هزار بیمار دیابتی در خراسان شمالی/ افتتاح بخش دوم دیابت استان در شیروان


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911630

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت؛

علی عفتی زاده با بیان اینکه 13 هزار بیمار دیابتی در سراسر استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 3 هزار بیمار دیابتی وابسته به انسولین هستند و در سامانه مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عفتی زاده معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه پیش از این تنها واحد دیابت در کلینیک بیمارستان امام رضا (ع) فعال بود، اظهار داشت: واحد دوم دیابت شعبه روستایی در شهرستان شیروان مفید خواهد بود. اخذ شده.

وی ادامه داد: با راه اندازی دومین واحد دیابت استان در درمانگاه ویژه شهرستان شیروان، از این پس بیماران دیابتی شهرستان های فاروج و شیروان تحت پوشش خدمات این مرکز قرار می گیرند.

عفتی زاده با بیان اینکه 13 هزار بیمار دیابتی در سراسر استان شناسایی شده اند، اعلام کرد: از این تعداد 3 هزار بیمار دیابتی وابسته به انسولین هستند و در سامانه مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه خدمات بیماران دیابتی در این مراکز با تعرفه دولتی محاسبه می شود. وی افزود: بیماران دیابتی پس از ایجاد و ویزیت توسط مراکز بهداشتی درمانی در صورت نیاز به کلینیک تخصصی ارجاع داده می شوند.

این مسئول تصریح کرد: به منظور تسهیل در دسترسی بیماران با حمایت مسئولین شهرستان شیروان برنامه حضور پزشکان وابسته، چشم، داخلی، قلب و اورولوژی علاوه بر سایر روزها در روزهای شنبه و دوشنبه برای ویزیت در نظر گرفته شده است. به بیماران دیابتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید