جام جهانی والیبال؛ برد طولانی مقابل آرژانتین/المپیک 3 تسلیم شد


ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893094

تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی که با 172 دقیقه یکی از طولانی ترین دیدارهای این دوره بود، موفق شد آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک را شکست دهد و 3 امتیاز کامل این دیدار را از آن خود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین روز از مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه 14 شهریور) با برگزاری 6 دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می شود.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار این گروه خوب آنها در این رقابت ها در ورزشگاه استوجیتس آرنا لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف آرژانتین رفتند و با نتیجه 3 بر 2 این تیم را شکست دادند.

تیم ملی ایران در ست های اول و چهارم با امتیازهای 25 بر 22 و 34 بر 32 مغلوب آرژانتین شد اما در ست های دوم، سوم و پنجم با امتیازهای 30 بر 28، 25 بر 18 و 21 بر 19 پیروز شد. در مرحله اول یک برد و دو امتیاز کسب کنید.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این دیدار از ترکیب محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی پور، امیرحسین توته، علی اصغر مقدار و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

مارسلو مندس، سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز در ابتدای این دیدار از لوسیانو دکو، برونو لیما، آگوستین لوسر، خواکین گالیگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دونانی استفاده کرد.

اولین امتیاز این دیدار برای تیم آرژانتین رقم خورد که دو تیم در ست اول رقابت بسیار نزدیکی داشتند و در نهایت آرژانتینی ها با نتیجه 25 بر 22 پیروز شدند. در این ست تیم ایران با 12 امتیاز در حمله شرایط بهتری نسبت به آرژانتین (11 امتیاز) داشت، اما حریف در ست اول سه امتیاز دفاعی به دست آورد و تیم ایران در این زمینه حتی یک امتیاز هم کسب نکرد. یک امتیاز سرویس برتری تیم ایران بر حریف بود.

تیم ایران در ابتدای ست دوم چندین امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب بود اما در اواسط بازی به مصاف آرژانتین رفت و در امتیاز 17 به تساوی رسید و در ادامه دو امتیاز دیگر کسب کرد. دو تیم چندین بار دیگر به تساوی رسیدند و رقابت جذابشان تا امتیاز 28 ادامه پیدا کرد و تیم ایران با سرویس مرتضی شریفی با امتیاز 30 بر 28 حریف را شکست داد و در ست ها به تساوی یک بر یک رسید.

در ست دوم برتری تیم آرژانتین در حمله و دفاع محسوس بود اما اشتباهات بازیکنان این تیم کفه ترازو را به سود تیم ایران کج کرد. مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی نژاد نیز در این مجموعه حضور داشتند.

در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا قدرت خود را به حریف دیکته کرد و با نمایشی خیره کننده موفق شد آرژانتین را با نتیجه 25 بر 18 شکست دهد تا در ست ها با نتیجه 2 بر 1 پیش بیفتد و انگیزه کافی برای شکست را داشته باشد. حریف در ست چهارم

عملکرد خوب ملی پوشان در ست چهارم نیز ادامه یافت، اگرچه اوج و فرودهای زیادی در امتیازات دو تیم وجود داشت، اما در نهایت تیم ایران با نتیجه 34 بر 32 مغلوب آرژانتین شد تا دو تیم مساوی شوند. از نظر تعداد مجموعه .

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم 21 بر 19 پیروز شدند تا در نهایت با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان باشند و دو امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

کاسپادز لاسی دانی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و ماروژک وویچیچ از لهستان داوران اول و دوم این دیدار بودند که 172 دقیقه به طول انجامید.

یکی از جذابیت های بازی ایران و آرژانتین جایگاه دو تیم در رده بندی جهانی است که آرژانتین با 280 امتیاز و ایران با 278 امتیاز هفتم و هشتم فدراسیون جهانی هستند و نتیجه بازی امشب این رده بندی را تغییر می دهد. .

دیدار آرژانتین و ایران چهاردهمین بازی تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین پیروزی ایران را به ارمغان آورد و تعداد برد و باخت های دو تیم 7 بود. همچنین تیم های ایران و آرژانتین سه بار در جام جهانی مردان به مصاف یکدیگر رفته اند. در سال 1998 ایران 3 بر صفر پیروز شد، در سال 2014 ایران با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آرژانتین شد و در سال 2022 ایران 3 بر 2 پیروز شد.

در دیگر بازی گروه ایران (و)تیم هلند با نتایج 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 16 مصر را 3 بر صفر شکست داد.

در این دیدار همزمان میزبان لهستان از گروه است آ تیم تونس با نتیجه 3 بر صفر پورتوریکو را با نتایج 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 20 شکست داد.

تیم ملی والیبال مردان ایران در دومین دیدار خود در این رقابت ها از ساعت 20 دوشنبه 16 شهریور به وقت تهران به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید