جام جهانی والیبال دوست در ارتش دشمن! / فرعون هلند در برابر ایران


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894095

تقابل ستاره های والیبال ایران با نیمیر عبدالعزیز ستاره سرشناس هلند جذاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جام جهانی والیبال با 2 برد شیرین برای والیبال ایران شروع کرد و تیم ملی ایران در سومین بازی به مصاف هلند می رود.

بازی ایران – هلند در مسابقات جهانی والیبال برای والیبال ایران نبردی برای برتری است. دو تیمی که در بازی های قبلی 2 برد مقابل آرژانتین و مصر به دست آوردند و حالا در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف یکدیگر می روند.

تیم ملی ایران امشب در دیدار نهایی مرحله گروهی این رقابت‌ها مسابقات جهانی والیبال در مقابل هلند می رود دیداری حساس و سرنوشت ساز که از دو منظر برای ایران اهمیت فوق العاده ای دارد.

نبردی حساس با لاله های نارنجی که جذابیت زیادی دارد. نبردی که جدا از جنگ برای برتری، برای والیبال ایران حس انتقام وجود خواهد داشت. چند هفته پیش در هفته اول لیگ ملت های ایران تیم های ایرانی در برزیل به مصاف هم رفتند هلند او شکست تلخ 3-0 را متحمل شد و حالا می خواهد امشب انتقام این شکست را بگیرد.

با این حال، یک چهره آشنا در ترکیب رقبا وجود دارد. ستاره بزرگ و جاه طلبی که مهمترین چهره تیم ملی است هلند خوب؛ نیمیر عبدالعزیز. چند ماه پیش در تهران و در جام باشگاه های آسیا شاهد کنایه های او در تیم پیکان در کنار دو فوق ستاره والیبال ایران یعنی معروف و موسوی بودیم و حالا مقابل تیمی با لباس رقیب قرار می گیرد که تحول دیگری است. از دو دوست قدیمی، عبدالعزیزی در ترکیب آن وجود ندارد.


71e237bb c245 4985 a1df bd053c9ff0d7 خبر خاکستری

سیدورف والیبال هلند!


عبدالعزیز به والیبال هلندچنین معنایی که با والیبال ایران ایناهاش. ستاره ای که می تواند او را به مهم ترین ستاره تاریخ تبدیل کند والیبال هلند هامو را می شناختم که خیلی زود و از دوران جوانی پس از مهاجرت به سرزمین نارنجی والیبال را شروع کرد.

نام و شهرت نیمیر نشان می دهد که مانند بسیاری از ستارگان بزرگ فوتبال هلند، نیمیر اصالتی غیر از سرزمین نارنجی دارد. یکی مثل راد گولیت، فرانک رایکارد، ادگار دیویدز و کلارنس سیدورف. نیمیر اصالتاً آفریقایی و ریشه اش اهل مصر است. در هلند او را با سیدورف، ستاره بزرگ فوتبال آن کشور مقایسه می کنند. عبدالعزیز درباره سابقه خود می گوید: اسم من شبیه هلندی ها نیست چون پدرم اهل آفریقای جنوبی است. نام من در هلند زیاد محبوب نیست. ملیت های مختلفی در این کشور زندگی می کنند. مادر من هلندی است و من در این کشور بزرگ شده ام و می دانم که نام من شبیه ادگارد دیویدز و آرین روبن نیست و … فکر می کنم این طبیعی است زیرا در هلند مردم از ملیت های مختلف در اینجا زندگی می کنند.


356ae370 170f 453d b78b 18f18718f329 خبر خاکستری

از پاسورها تا آخر خط!


نیمیر عبدالعزیز او شغل خود را به پست پاسوری تغییر داد، اما شرایط و اتفاقات دست به دست هم داد تا او به یک زن پشت خط تبدیل شود و اکنون یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین بازیکنان این پست محسوب می شود. او همیشه به عنوان پاسور در تیم ها حضور داشت اما در سال 2017 زمانی که در تیم میلان ایتالیا حضور داشت به دلیل مصدومیت چند بازیکن، در 4 مسابقه در خط دفاعی بانوان به میدان رفت که باعث شد. موقعیت بازی خود را از پاسی در پشت خط زن تغییر دهد.


عبدالعزیز او روزهای درخشان و خاطره انگیزی را در تیم نارنجی ثبت کرد. در لیگ ملت های 2021 مقابل فرانسه، نیمیر یکی از ابرقدرت های والیبال جهان درخشش شگفت انگیزی داشت و بیش از 402 امتیاز برای هلند به دست آورد تا پیروزی ارزشمندی را مقابل خروس های والیبال تجربه کند. نیمیر در این بازی بیش از 35 امتیاز سرویس کسب کرد تا لاله دومین برد خود را مقابل فرانسه کسب کند. او در بزرگترین تیم های اروپایی بازی کرده است و کلی افتخار و جام دارد. عبدالعزیز در سال 2012 دو عنوان بهترین سرویس زن و بهترین پاسور لیگ باشگاه های اروپا را از آن خود کرد و در سال 2021 عنوان بهترین خط دفاعی زنان قهرمانی والیبال مردان اروپا را از آن خود کرد.

نیمیر برای آخرین بار مقابل ایران با پیراهن هلند من بازی خواهم کرد


6089c7fe 58cc 438f 81bd 33c64535c632 خبر خاکستری

از تهران تا برزیل


عبدالعزیز او خاطرات خوبی از حضور در ایران و بازی در پیکان دارد. می گوید: حالم خیلی خوب است. زمانی که قرار بود به ایران بیایم پیش بینی مشخص و درستی نداشتم اما وقتی وارد تهران شدم متوجه شدم مردم از حضور ما بسیار خوشحال هستند. ایران شرایط بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات دارد.

همین چند هفته پیش بود عبدالعزیز با هلند او در هفته اول لیگ ملت ها به مصاف ایران رفت و با درخشش خود کمک کرد هلند پیروزی قاطع 3-0 را جشن بگیرید. هنگام ملاقات با Kح.عبدالعزیز او ستاره اصلی نارنجی پوشان بود و بهترین گلزن زمین شد. نیمیر درباره این مسابقه می گوید: مسابقه خیلی خوبی بود. هلند دو بازی بسیار سخت داشت. به همین دلیل بازی مقابل ایران برای ما بسیار مهم بود و فکر می کنم خوب بازی کردیم. ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد. میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و امین اسماعیل نژاد و دیگر بازیکنان ایرانی کیفیت بالایی دارند. درست است که ایران تیم خیلی خوبی دارد اما عملکرد تیمی هلند کمی بهتر بود. تیم ایران بازیکنان با استعداد و بسیار خوبی دارد.


cf16eff0 3b20 45a5 9cb5 a81a2931d40a خبر خاکستری

نبرد برای برتری با یک دوست قدیمی

شاید کمتر کسی فکر می کرد که او برنده نخواهد شد ایران و هلند جنگ برای برتری است. این رقابت در واقع بین ایران و آرژانتین پیش بینی می شد، اما شاگردان مارسلو مندس پس از شکست مقابل ایران، مقابل هلند نیز شکست خوردند. هر دو هلند و ایران با 5 امتیاز به مصاف هم می روند و تیم برنده قطعا به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد می شود. این سوال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت پیروزی ایران در رده ششم یا هفتم قرار می گیرد و برخورد با حریف بسیار راحت تر خواهد بود. اما در صورت شکست، مقام دوازدهم به شاگردان بهروز عطایی تعلق می گیرد و باید به مصاف یکی از قدرت های جهانی مانند برزیل یا فرانسه برویم.

بدون شک مهمترین چالش تیم ملی والیبال ایران در بازی امشب محدود کردن فوق ستاره هلندی یعنی نیمیر عبدالعزیز خواهد بود. یکی از بهترین مدافعان دنیای توپ و تور در این تورنمنت در بالاترین سطح ممکن ظاهر شد. نیمیر که به دلیل حضور در تیم پیکان در جام باشگاه های آسیا در بین دوستداران والیبال ایران بسیار محبوب است، اکنون چالشی سخت برای تیم ملی به چشم می خورد. به گفته این بازیکن، ایرانی ها قطعا امشب به دنبال او نخواهند بود.

نیمیر عبدالعزیز در مورد شرایط تیم ملی والیبال هلند و بازی با ایران سخت خواهد بود، او می گوید: بازی با ایران سخت خواهد بود، ایران خوب کار کرده و بازی شگفت انگیزی انجام می دهد. ایران خوب پیشرفت کرد و در بین 8 تیم برتر لیگ ملت ها قرار گرفت. فکر می کنم باز هم یک جدال جذاب خواهیم داشت.

پشت خط بانوان تیم ملی والیبال هلند در مورد اینکه آیا نتیجه بازی ایران و هلند اینکه آیا این اتفاق دوباره در لیگ ملت ها تکرار می شود یا خیر، خاطرنشان کرد: رقابت جدیدی است. در لیگ ملت ها یک تساوی داشتیم. پس از این دیدار تیم ایران بازی های بهتری از خود به نمایش گذاشت. حالا آنها بهتر از قبل بازی می کنند و این را مقابل آرژانتین دیدیم.


عبدالعزیز وی ادامه داد: تیم ایران در هر بازی بهتر می شود و در نهایت باید دید کدام تیم برنده بازی است. حالا فقط می توانم بگویم بازی خوبی خواهد بود. قدرت تیم های ایران و هلند نزدیک است اما فکر می کنم فردا می توانیم برنده شویم.


نیمیر عبدالعزیز که چند ماه پیش با پیکان قهرمان جام باشگاه های آسیا شد، درباره مردم ایران گفت: همیشه به من پیام هایی می دهند که می خوانم. زمانی که آنجا بودم احساس خوبی داشتم چون از من حمایت کردند اما می دانم که فردا از من حمایت نمی کنند چون مقابل ایران قرار دارم. هواداران ایرانی فوق العاده هستند و من از طرف خودم به آنها تبریک می گویم. هیچکس در ایران دوست ندارد من در بازی فردا برنده شوم، اما امروز می گویم آنها عالی هستند.

دفاع تور ایران در دیدارهای قبلی امیدبخش نبود اما برای غلبه بر هلند و برگزاری نیمیر عبدالعزیز مطمئناً در بازی امشب بهتر از این نظر خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:



دیدگاهتان را بنویسید