جانسون: من استعفا نمی دهم


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841582

نخست وزیر انگلیس ضمن اذعان به تخلفات خود در رسوایی حزب گیت، گفته است که استعفا نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه با تاکید بر موضع قبلی خود در مورد رسوایی حزب گیت، گفت که استعفا نمی دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جانسون به پارلمان بریتانیا گفت که «مسئولیت کامل تمام اتفاقات رخ داده را بر عهده خواهد گرفت» اما استعفا نخواهد داد.

نخست وزیر انگلیس که نسخه ای از گزارش خود و اعضای دولتش در مورد نقض قوانین محدودکننده تاج و تخت در سال 2020 را دریافت کرد، گفت که متاسفم، اما آگاهانه قانون را نقض نکرده است.

جانسون گفت که درس خود را از این رسوایی آموخته است، اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که بر اولویت های دولت تمرکز کند.

او ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت که وقتی سال گذشته به مجلس گفت که قانون را زیر پا نگذاشته یا حزبی تشکیل نداده است، “این دقیقا همان چیزی بود که در آن زمان معتقد بود”.

کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس امروز (چهارشنبه) در پارلمان به اتهامات جانسون واکنش نشان داد و گفت که گزارش تخلفات دولت جانسون «کاتالوگ اعمال مجرمانه» است.

رهبر حزب کارگر گفت که دولت انگلیس با نقض قوانین تاج گذاری برای برگزاری مهمانی های مختلف به قربانیان مردم انگلیس در جریان شیوع ویروس تاج با “تحقیر کامل” پاسخ داده است.

استارمر پیشتر گفته بود: «اگر تایید شود که جانسون قوانین را زیر پا گذاشته است، باید استعفا دهد. جانسون همچنین در پارلمان تایید کرد که در صورت محکومیت باید استعفا دهد.

در این مدت، جانسون اصرار داشت که آنچه مهمانی و سرگرمی محسوب می‌شود، در واقع جلسات کاری است.

اما عکس‌های جدیدی که روز دوشنبه توسط رسانه‌های بریتانیا منتشر شد، شک و تردیدهایی را در مورد ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن وی از یک نماینده مجلس در یک مهمانی خیابان داونینگ در طول اپیدمی تاج، برانگیخت.

عکس‌هایی که اخیراً از این رویداد منتشر شده است، بوریس جانسون را با بطری‌های الکل و برخی افراد دیگر نشان می‌دهد. مهمانی های خارج از خانواده در آن زمان ممنوع بود و قرنطینه هشت روز قبل در بریتانیا به دلیل افزایش موارد کووید-19 بازگردانده شد.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید