جانسون: من استعفا نمی دهم


زمان: 00:20
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821665

نخست وزیر بریتانیا به دلیل نقض محدودیت های تاج گذاری عذرخواهی کرد، اما گفت که استعفا نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، نخست وزیر انگلیس بابت جریمه مالی خود به دلیل عدم رعایت محدودیت های کرون عذرخواهی کرد، اما در عین حال گفت که استعفا نمی دهد.

بوریس جانسون گفت: من جریمه را پرداخت کردم و کاملاً عذرخواهی می کنم.

وی در عین حال در پاسخ به سوالی مبنی بر استعفای خود افزود: وظیفه من است که به کار خود ادامه دهم و به مردم کشور خدمت کنم. من می خواهم بتوانم به حل مشکلات کشور ادامه دهم.

با این حال، یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت بریتانیایی ها خواهان استعفای نخست وزیر بوریس جانسون هستند.

یکی از دلایل نارضایتی 53 درصد از عملکرد جانسون، واکنش وی به استقبال از پناهجویان اوکراینی بود که انتقاد فرانسه را نیز به دنبال داشت.

گفته می شود بریتانیا به دلیل موانع قانونی، پناهجویان اوکراینی را می پذیرد.

از سوی دیگر، سایه رسوایی های حزب گیت همچنان بر دولت محافظه کار جانسون سنگینی می کند. پارتی‌گیتس مجموعه‌ای از مهمانی‌هایی است که دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در بحبوحه بحران سال گذشته میلادی، زمانی که بیش از دو نفر، حتی در فضای باز، تحت تدابیر شدید قرنطینه‌ای، اجازه ملاقات نداشتند، برگزار شد. این احزاب به نمادی از عدم صداقت دولت جانسون تبدیل شده است.

در عین حال ادعا می شود کاهش محبوبیت جانسون باعث افزایش محبوبیت کر استارمر رقیب حزب کارگر او نشده است و بریتانیایی ها هیچ یک از آنها را نامزد مناسبی برای نخست وزیری نمی دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید