من استعفا نمی دهم و به کشورم خدمت خواهم کرد


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904168

نخست وزیر تحت فشار انگلیس گفت که استعفا نمی دهد زیرا برای خدمت به کشورش انتخاب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس تحت فشار تاکید کرد که از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد زیرا برای خدمت به کشورش به این سمت انتخاب شده است.

در حالی که برای بقای سیاسی تلاش می کرد، در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: «من هنوز اینجا هستم زیرا برای خدمت به کشورم انتخاب شده ام و مصمم به انجام این کار هستم.

تراس همچنین گفت که در انتخابات بعدی بریتانیا رهبری حزب محافظه کار را بر عهده خواهد داشت و “علاقه ای به بحث های درون حزبی در میان محافظه کاران” ندارد.

وی افزود: دوران بسیار سختی را پشت سر می گذاریم. به بیان ساده، ما نمی توانیم وقت خود را صرف صحبت در مورد حزب محافظه کار به جای انجام تعهدات خود کنیم. این پیام من به هم حزبی هایم است.

با این حال، نخست وزیر بریتانیا به دلیل اشتباهاتی که در اولین ماه حضور خود در این سمت مرتکب شد عذرخواهی کرد و مسئولیت طرح اقتصادی محکوم به فنا خود را بر عهده گرفت. طرحی که منجر به هرج و مرج بازار شد.

او توضیح داد که هدفش “کمک به مردم برای پرداخت قبوض انرژی (برق و گاز) و حل مشکل مالیات های بالا بود”.

تراس اعتراف کرد که کابینه او در جبهه سیاست “بسیار سریع حرکت کرده و خیلی جلو رفته است”. نخست وزیر بریتانیا همچنین گفت که برای اصلاح و اصلاح وضعیت، وزیر دارایی جدید را با استراتژی جدید «بازگرداندن ثبات اقتصادی» منصوب کرده است.

اظهارات تراس در حالی مطرح شد که چندین نماینده محافظه کار خواستار استعفای وی شدند و ناتوانی وی در مدیریت بحران اقتصادی را دلیل این تقاضا عنوان کردند. علیرغم تصاحب تورم دو رقمی و اقتصاد در آستانه رکود از دولت قبلی، او در ابتدا از “بودجه اندک” پیشنهادی وزیر دارایی سابق خود کواسی کوارتنگ حمایت کرد. این طرح برای تقویت وام‌دهی و حفظ نرخ مالیات شرکت‌ها در 19 درصد ارائه شد.

طرح تراس با واکنش منفی بازار مواجه شد و در نتیجه این آشفتگی، ارزش پوند استرلینگ در برابر دلار به پایین ترین حد خود رسید. تراس با لغو بودجه و اخراج کوارتنگ و جایگزینی جرمی هانت پاسخ داد.

نظرسنجی اخیر شرکت نظرسنجی «ردفیلد و ویلتون استراتژیز» نشان می‌دهد که اگر انتخابات سراسری امروز (در آن زمان) برگزار می‌شد، محافظه‌کاران بیش از 300 کرسی در مجلس عوام بریتانیا را از دست می‌دادند و حزب کارگر قدرت را به دست می‌گرفت. اکثریت مجلس

دیدگاهتان را بنویسید