جایگاه حقیقت یک اصل اساسی در تربیت است/ فرزندان رستاخیز وجود ما هستند


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904396

دکتر فرو نیلچی زاده گفت: جایگاه حقیقت به این معناست که به بچه ها چیزی یاد ندهیم مگر اینکه قبل و بعد از بچه ها بیشتر تمرین کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرو نیلچی زاده کارشناس قرآن و علوم تربیتی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جایگاه حق یعنی اینکه به بچه ها چیزی یاد ندهیم مگر اینکه قبل و بعد از بچه ها بیشتر به آن عمل کنیم. «در غیر این صورت ما در نهایت به نفاق می‌رسیم و بچه‌ها به مخالفت با خدا می‌رسند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم بچه ها خوب تربیت شوند باید به درونی ترین لایه های قلب و ذهن ما برسند و بیش از زیبایی ناب دین ببینند نه اینکه به خاطر آبرو و مردم کار خود را انجام دهیم.

نیلچی زاده افزود: نگرش راستگویی انسان را قوی می کند، این حکم قرآن است. «فی المقعد الحق فی مالک المقتدر» یعنی; یک مدیر، پدر، مادر یا معلم اگر می خواهد قدرتمند باشد باید صادق باشد.

این کارشناس توضیح داد: مثلاً باید به صورت آنلاین در جلسه حاضر شود، اما خوابش برد و دیر رسید، به جای اینکه بگوید اینترنت مشکل دارد، خیلی ساده و صادقانه بگوید کم خوابی کرده و عذرخواهی کند.

گفت: خیلی ها از حقیقت می ترسند چون هنر عذرخواهی را نمی دانند. هیچ کس کوچکتر از این نیست.

نیلچی زاده ادامه داد: حقیقت اصلی است که متأسفانه در امر تربیتی مورد غفلت قرار می گیرد و باید به آن توجه ویژه ای شود زیرا فرزندان ما آن چیزی نمی شوند که ما می گوییم، بلکه آن چیزی می شوند که هستیم.

این کارشناس افزود: فرزندان ما رستاخیز وجود ما هستند. یعنی همان طور که در قیامت تمام حرکات ریز و درشت انسان در دنیا محاسبه می شود، فرزندان ما هم حرکات ریز و درشت ما را می بینند و در هر دوره سنی با توجه به سنشان تکرار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی با همسرمان درباره موضوعی صحبت می کنیم، کودک تمام صداهای بلند و کلمات سرد ما را می بیند و می شنود و طبیعتاً تمام حرکات ما را تکرار می کند، بنابراین باید مراقب رفتار خود باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید