جای خالی عقاب ها روی شانه سینما


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897108

در مورد پرفروش ترین فیلم سینمای ایران، اگر ملاک این انتخاب، تعداد تماشاگرانی باشد که این فیلم را روی اکران دیده اند، به نظر می رسد تا سال ها هیچ فیلمی نتواند با «عقاب ها» خاچیکیان برابری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها به بهانه روز سینما این هنر جادویی از طریق لنزهای مختلف و خاطرات شاد و تلخ متمرکز شده است سینماایران با گزارش ها، گفتگوها و یادداشت ها در رسانه ها پوشش داده می شود.

همیشه درباره آمار مخاطبان سینما کتاب پرفروش جذابیت های خاصی داشت به گونه ای که برخی از بینندگان بر اساس این آمار به تماشای آن ترغیب می شدند فیلم بشین یه بلیت براش بگیر

در حال حاضر از فیلم طنز و کمدی “انفرادیاین فیلم به کارگردانی سید مسعود اطیابی به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته می شود. این فیلم که از ابتدای اردیبهشت امسال در سینماها اکران شد و همچنان در اکران سینماها است و تا زمان نگارش این متن بیش از 65 میلیارد و 134 میلیون تومان فروش داشته و دو میلیون بیننده برای دیدن بلیت خریده اند. آی تی.

فیلم اینفرادی به نویسندگی حمزه صالحی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان که در سال 1397 ساخته شده است، امسال با صلاحدید تهیه کنندگان و به دلیل شیوع ویروس کرونا در سینماها اکران شد. فیلمی با بازی رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دگان، سیروس همتی و برخی دیگر از بازیگران طنز سینمای ایران در روزهایی که مخاطبان کمتر به سینما می روند، مورد استقبال آنها قرار گرفت.


50dcf6ed bf6f 4200 80ee 1db95396bf13 خبر خاکستری

در خلاصه داستان این فیلم کمدی آمده است: یک شرکت مالی و اعتباری اعلام ورشکستگی می کند و این باعث می شود کسانی که در آن موسسه سرمایه گذاری کرده اند به نشانه اعتراض در مقابل آن موسسه تجمع کنند. این اتفاقات باعث می شود که سه نفر از همان بدهکاران به نام های امیر، بهرام و جواد با بازی مهدی هاشمی، احمد مهران فر و رضا عطاران که بی خانمان هستند، با هم دوست شوند و جاده را با یکدیگر تقسیم کنند.

البته اساساً آمار فروش فیلم به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و برای کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران، عوامل مختلفی دخیل هستند. از قیمت بلیت فیلم در آن سال، تعداد بینندگان فیلم گرفته تا بحث اکران اول و اکران فیلم در سال های متوالی و حتی فروش فیلم در کشورهای مختلف که به فینال کمک می کند. فروش فیلم.

فیلم «اینفرادی» به لطف بلیت 45 هزار تومانی و تنها دو میلیون بیننده این عنوان را به دست آورد و اگر معیار ما برای «پرفروش ترین فیلم» تعداد مخاطب باشد، فیلمی مانند «خراجی ها 2» در نوروز 1397 اکران شود با بیش از 5 میلیون بیننده، اگر امسال به جای «انفرادی» نمایش داده می شد، با میانگین بلیت 30 هزار تومانی بیش از 160 میلیارد تومان فروش داشت.


0ac109f9 1e80 4a9e 943f 6a42ab3be009 خبر خاکستری

گاهی برخی از فیلم‌ها به دلیل استقبال تماشاگران، چندین سال متوالی روی پرده‌ها و سینماها می‌مانند. به عنوان مثال فیلم «عقاب ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و با بازی خاطره انگیز سعید راد و جمشید هاشم پور که اولین نمایش خود را در سال 64 افتتاح کرد، به دلیل استقبال مردم از این فیلم، تا سال 1385 به فروش رفت.هود ادامه داد. یا فیلم «کانی مانگا» به کارگردانی سیف الله داد که از سال 66 اکران خود را آغاز کرده بود، اکنون 15 سال است که اکران خود را ادامه می دهد..

با این تفاسیر، اگر تعداد بینندگان را ملاک واقع بینانه تری برای عنوان «پرفروش ترین فیلم» بپذیریم، فیلم «عقبه» با 8.6 میلیون بیننده پربیننده ترین فیلم دهه 60 یعنی فیلم «افعی» است. با 6.3 میلیون بیننده پربیننده ترین فیلم دهه 70، فیلم “اخراجی 2” با 5.3 میلیون بیننده پربیننده ترین فیلم دهه 80 و در نهایت فیلم “هزاران” با 4.2 میلیون بیننده پربیننده ترین فیلم سینمای ایران شد. دهه 90 جزو فیلم های رکورددار سینمای ایران است.


بیشتر بخوانید؛


شخصی؛ این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد


«دینامیت» و «احراجیها 2» رکورددار گیشه هستند

دیدگاهتان را بنویسید