جدول 24 میلیون بازنشسته منتظر امضای دولت، دولت وقت ندارد

جدول 24 میلیون بازنشسته منتظر امضای دولت، دولت وقت ندارد

آنها منتظر امضای تفاهم نامه غیرضروری بین نهادهای ذیربط از سوی دولت برای تعیین حقوق و مستمری آنها هستند و آخرین خبر حاکی از آن است که وزیر کار و امور اجتماعی گفته دولت هنوز فرصت بررسی و امضای پیشنهادی را ندارد. توافق.
یکشنبه گذشته، حداقل مانند هر یکشنبه یک سال گذشته، بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور تجمع کردند تا توجه کارکنان را به معیشت خود جلب کنند.
بازنشستگان معتقدند؛ سازمان تامین اجتماعی یک موسسه مالی بیمه ای است که سرمایه آن متعلق به بیمه شده است و دولت نمی تواند در این سازمان نقشی جز پرداخت بدهی کلان خود به سازمان برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شده داشته باشد.
هر ساله میزان مستمری مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان مشمول تامین اجتماعی در اجرای مواد 1 و 16 قانون تامین اجتماعی به دلیل افزایش هزینه های نگهداری طبق عرف و قانون مصوب شورای عالی کار و غیر ضروری می باشد. تصویب هیئت مدیره دولت ارسال شد.
میزان مستمری این اقشار در هیات مذکور در سال جاری با نظر جمعی از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و پیشنهاد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و تصویب هیات مدیره تعیین می شود. طبق قانون و به شورای دولت ارسال شد.
خاطرنشان شد: مستمری مستمری بگیران بیمه از محل اعتبارات این سازمان ناشی از پرداختی بیمه شدگان تامین و پرداخت می شود و ربطی به بودجه دولتی و عمومی کشور ندارد. بنابراین به گفته بازنشستگان و اتحادیه های آنها دخالت دولت در تصویب افزایش مستمری غیرقانونی است! و فاقد وجاهت قانونی است.
بازنشستگان تامین اجتماعی علاوه بر افزایش قانونی مستمری خود، به دنبال 25 درصد باقیمانده از 1400 تعدیل خود هستند که به تصویب دولت نیز رسیده است.
وضعیت مستمری بگیران همچنان نامشخص است، در حالی که افزایش قیمت ها بی وقفه ادامه دارد و خود دولت در افزایش قیمت خدمات، محصولات و انحصارها پیشتاز شده است و در این میان توده مستمری بازنشستگان کمتر و کوچکتر می شود.
بر اساس آمار سالانه، حجم قدرت خرید خانوارهای ایرانی در سال 1400 به بالاترین حد خود رسیده است. اگر در زمان جنگ مردم برای تامین غذای خود با کمبود کالا مواجه بودند، در سال گذشته و امسال با کمبود کالا مواجه نبودند. با قیمت های بالا و سطح نامتناسب دستمزدها با تورم.
بر اساس میانگین کشوری، درآمد و دستمزد در دو سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و تورم بالای 50 درصد است. این بدان معناست که درآمد خانوارها پشت تورم بالای 50 درصد است. همچنین باید توجه داشت که قیمت مواد غذایی چهار سال است که در حال افزایش است و نسبت رشد مواد غذایی به رشد دستمزد بسیار بالاتر است. این اولین بار است که این اتفاق می افتد. در طول تاریخ ایران بالاخره یک سال طول کشید تا از نسبت رشد غذا به رشد دستمزد پیشی بگیرد و سال بعد قیمت مواد غذایی تثبیت شد و قدرت خرید برای آنها به وجود آمد. اما اکنون، برای اولین بار در چهار سال متوالی، قیمت مواد غذایی بسیار بیشتر از دستمزدها افزایش می یابد. و این وضعیت بیشترین کاهش قدرت خرید خانوارها را ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید