جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی؛ نسخه اقتصادی برای بیمار


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877717

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی راهگشای بهبود اقتصاد بیمار کشور بود، گفت: دولت قبل در مدیریت هزینه ها و جذب سرمایه گذار ناکام ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا کردزنگنه، اقتصاددان و رئیس سابق سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز در خصوص وضعیت اقتصادی کشور پس از اعلام چشم انداز سال 1404 توسط مقام معظم رهبری گفت: در حال حاضر بیکاری، تورم، گرانی و نقدینگی در کشور دو سرمایه گذاری است. تنها راه: «برخورد با شرایط نامناسب اقتصادی.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی می تواند اقتصاد کشور را به یکنواختی بکشاند، افزود: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن کار خود را آغاز کرده و در تلاش است تا شرایط نامناسب اقتصادی به جای مانده از دولت قبل را بهبود بخشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: ساخت و ساز و سرمایه گذاری در کشور باید توسط دولت انجام شود و بخش خصوصی در حال حاضر اعتقادی به سرمایه گذاری ندارد و برخی شرکت های خارجی حاضر به سرمایه گذاری هستند اما تحریم ها مسدود شده است.

کردزانگان گفت: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توان به تحقق افق 1404 در حوزه اقتصادی امیدوار بود و دولت سیزدهم در این زمینه گام های مثبتی برداشته و می تواند راهگشا باشد.

وی همچنین توضیح داد: دو عامل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی می‌تواند اقتصاد بیمار کشور را نجات دهد، آمریکا تمام دنیا نیست و کشورهایی هستند که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین باید در این زمینه اقدام شود.

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: دولت های قبلی از جمله دولت تدبیر و امید در مدیریت هزینه ها کوتاهی کرده اند و از سوی دیگر در جذب سرمایه گذاری کوتاهی کرده اند، بنابراین گام مثبتی برای بهبود شرایط اقتصادی برنداشته ایم. “

کردزنگنه فعالیت های عمرانی را زیربنای اقتصاد هر کشور برشمرد و تصریح کرد: در این راستا دولت فعلی گام های مثبتی برداشته و امیدواریم به هدف خود برسد.

نظر شما در مورد اینکه پیش بینی می شود تا سال 1404 فقط 66 درصد مالیات های مورد انتظار دریافت شود چیست؟ وی تصریح کرد: موضوع اخذ مالیات یکی از مواردی است که در همه کشورها از جمله ایران اعمال می شود و از سوی دیگر اخذ مالیات به رشد تولید ناخالص داخلی و اقتصاد هر کشور بستگی دارد.

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی با طرح این سوال که چقدر به دنبال اخذ مالیات هستیم؟ وی گفت: حقوق بگیران همچنان در حال پرداخت مالیات هستند، اما در حوزه فرار مالیاتی، قوه قضائیه و دولت باید وارد میدان شوند و با عاملان برخورد کنند زیرا مردم مالیات می پردازند و برخی از آنها فرار می کنند. مالیات. “

کردزنگنه در خصوص سیاست اصل 44 گفت: هدف اصل 44 اصلاح ساختار دولت بود تا دولت به سمت کوچک سازی حرکت کند در حالی که نگرش نسبت به دولت مانند گذشته است و تغییری در بدنه دولت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نگرش نسبت به خصوصی سازی باید تغییر کند و اموال نباید در اختیار مردم باشد، بلکه دولت باید در دست دولت باشد و تا زمانی که این نگرش نیاز به تغییر نداشته باشد، مشکلات وجود دارد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید