جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز، مطالبه شهرداری‌ها از سران سه قوه

شهردار تبریز اعلام کرد:

شهردار تبریز گفت: با توجه به درخواست رفع موانع ساخت و ساز مسکن، نامه ای با امضای شهرداران کلان شهرها خطاب به سران قوای سه گانه کشور و درخواست جرم انگاری ساخت و سازهای غیرمجاز تهیه کرده ایم. .

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

یعقوب هوشیار در پانزدهمین اجلاس سران سازندگان و طراحان در تبریز اظهار داشت: صنعت ساختمان نسبت به سایر صنایع کشور که به فناوری روز مجهز هستند از سرعت رشد کمتری برخوردار است.

وی افزود: دغدغه مشترک مدیریت شهری و سازندگان و برنامه ریزان بالا بردن کیفیت صنعت ساختمان است.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت در صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: تصمیم گیری های احساسی منجر به اتفاقات مطلوب در حوزه ساختمان نمی شود و نیاز به راهکارهای دقیق است.

هوشیار راه تحول و نجات صنعت ساختمان را تغییر نگاه و توجه ویژه به متخصصان این حوزه دانست و گفت: ساخت و سازهای امروزی به صاحب نظران واگذار نشده و در حوزه مسکن مداخلات زیادی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: برنامه دولت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال است اما بیمه ساختمان بسیار افزایش یافته و حتی در برخی موارد موانع را برطرف نکرده است.

وی افزود: موفقیت دولت در حوزه مسکن در گرو سپردن این حوزه به متخصصان و اعتماد به بخش حرفه ای ساخت و ساز است.

شهردار تبریز با ارائه و تاکید بر اینکه مهمترین سهم این همایش مطالبه کارشناسان ساخت و ساز از دولت ها برای رفع موانع بود خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به عنوان یک سازمان مردم نهاد در مجمع کلانشهرها این مطالبه را آغاز کرد.



آیا این خبر مفید بود؟