جریمه های میلیونی در بازار کهگیلویه و بویراحمد در انتظار متخلفان است


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907790

باقری فرد از افزایش جرایم متخلفان بازار خبر داد و گفت: بازار دو شهرک پاتاوه و چیتاب به صورت ویژه در حال بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، یکی از موضوعات مهم در بازار نظارت بر قیمت کالاهای خانگی و مواد غذایی است تا از هرگونه انحراف و سود در بازار جلوگیری شود.

نظارت بر قیمت، علاوه بر جلوگیری از تخلفات، تضمین می‌کند که عرضه کالا با قیمت‌های ثابت و بدون تغییر، به استثنای مواردی که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ثابت بماند.

6bdc0005 a753 4ead 969a 55368737e4d0 خبر خاکستری

از دیگر دلایل نظارت مستمر بر بازار می توان به جلوگیری از گرانی، فروش با قیمت های پایین تر، مبارزه با قیمت گذاری چندگانه، حفظ سلامت مردم از طریق عرضه مواد غذایی سالم و در نهایت حفظ تعادل بازار اشاره کرد.

در شرایط کنونی باید در مناطق مختلف استان نظارت وجود داشته باشد تا بهانه های مختلف از جمله هزینه حمل، جابجایی، دوری یا نزدیکی به مراکز تجاری باعث نشود که کالاها و اجناس بدون تعرفه خاص یا عدم سود متعارف به فروش برسد. و بهانه ای برای سودجویی و منفعت طلبی از طریق فروش چند کالا.

7ae3179c 2d41 4b37 901f e911a96d4d0a خبر خاکستری

در همین راستا تعدادی از شهروندان شهرستان و بخشداری پاتاوه در گفتگو با صبح زاگرس به لزوم نظارت بر اصناف و بازار این شهرستان اشاره کردند و اذعان داشتند: همانطور که انتظار می رود نظارت بر بازار کافی نیست و این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

این شهروندان ادامه دادند: وقتی برای خرید به بازار می رویم قیمت ها به چشم نمی خورد و از طرفی از قیمت ها بی اطلاع هستیم که این امر می تواند منجر به تخلف شود و اجناس را با قیمت بالاتر بفروشیم.

معاون بازرسی سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس از اجرای برنامه ای با حضور گشت مشترک جنایی، صنعتی و معدنی در مرکز استان و همچنین صنعت و معدن از سازمان صنعت و معدن خبر داد. شهرستان دانا برای بررسی تخلفات احتمالی و ارسال به شهرستان و بخشداری پاتاوه گفت: بازارهای دو شهرستان پاتاوه و شهرستان چیتاب به صورت ویژه در دستور کار بازرسی و نظارت است.

24b3293a 26df 480c 937d a620e4ddbd8b خبر خاکستری

باقری فرد از افزایش جرایم مالی متخلفان بازار خبر داد و گفت: در صورت احراز تخلف سریعاً با حضور قاضی وظیفه برخورد شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جریمه ها به روز شده و جریمه متخلفان افزایش یافته است، ادامه داد: جریمه و جریمه قیمت های منتشر نشده، عدم ارائه فاکتور و همچنین نوسانات قیمت چندین برابر افزایش یافته و متخلف می تواند روزانه چندین میلیون جریمه بگیرد. .

وی افزود: سامانه مردمی 124 صنعت و معدن و سامانه 135 تعزیرات آماده دریافت گزارش تخلفات بازار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید