جزئیات افزایش مرخصی زایمان به یک سال

جزئیات افزایش مرخصی زایمان به یک سال

روز جدید : بر اساس اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی، مرخصی زایمان برای دوقلوها 9 ماه است، اما برای دوقلوها و بیشتر به یک سال افزایش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد سازمان اداری و استخدامی اخیرا در بخشنامه ای به تمامی دستگاه های اجرایی تغییر شرایط مرخصی زایمان را ابلاغ کرده و این تصمیم بر اساس ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانان اتخاذ شده است.

بر اساس این بخشنامه مدت مرخصی زایمان برای زنان شاغل دارای فرزند دوقلو 9 ماه و دوقلو و بیشتر به مدت یک سال است.

تمام حقوق و فوق العاده ها را با دو ماه آخر مرخصی پرداخت کنید

کلیه حقوق و کمک هزینه های مربوطه در مرخصی زایمان پرداخت می شود و در صورت درخواست مادر حداکثر تا دو ماه در ماه های آخر بارداری می توان از این مرخصی استفاده کرد.

زنان شاغل دارای دوقلو و بزرگتر که در حال حاضر در مرخصی زایمان هستند نیز مشمول این قانون هستند و می توانند با پرداخت کلیه حقوق و مزایا از مرخصی 12 ماهه استفاده کنند.

پیش از این مرخصی زایمان برای همه مادران 9 ماه بود اما اکنون با این ابلاغیه جدایی صورت گرفته و برای مادران دوقلو و بیشتر به یک سال افزایش یافته است.

افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه نیز یکی از چالش های اساسی در سال های اخیر بوده است، اما در نهایت بر اساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت ماه امسال بر افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه تاکید شد.جزئیات افزایش مرخصی زایمان به یک سال

دیدگاهتان را بنویسید