مرخصی زایمان برای معلمان ضمن خدمت و قراردادی اعمال می شود

مرخصی زایمان برای معلمان ضمن خدمت و قراردادی اعمال می شود

رابعه امامی رضوی وی در خصوص اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان معلمان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به طور کامل مرخصی زایمان 9 ماهه را برای کارکنان خدماتی و پیمانی خود اجرا می کند. این مرخصی 9 ماهه هم شامل کارکنان اداری و آموزشی و هم معلمان رسمی و پیمانی می شود اما شامل وضعیت معلمان واجد شرایط تدریس نمی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا معلمان پس از مرخصی به روند تدریس برمی گردند، تصریح کرد: در این 9 ماه کلاس نمی تواند بدون معلم بماند به همین دلیل وقتی معلم وسط سال به مدرسه برمی گردد به همان مدرسه منصوب می شود، اما به کلاس نمی رود زیرا بالاخره معلم برای آن کلاس ها جایگزین شده است. مدیران مدارس این امکان را دارند که برای پرسنل خود اسکان مناسب پیدا کنند و در صورت نداشتن خوابگاه باید کارکنان یا کارکنان قراردادی را در سایر حوزه های آموزشی ساماندهی کنند.

به گفته امام رضوی، معلمان رسمی و پیمانی در این 9 ماه مرخصی زایمان حقوق کامل دریافت می کنند و تنزل رتبه نخواهند داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ایجاد مهدکودک در نظام آموزشی برای رفاه حال مادران شاغل دارای فرزند خردسال، توضیح داد که از جمله وظایف مشترک همه نهادهای مشمول قانون جوانان این است که جمعیت، در برخی استان ها با توجه به ظرفیت تحصیلی و بانوان فرهنگی، مهدکودک ایجاد کرده اند. این وظیفه مشترک همه نهادها است و در دستور کار ما نیز هست.

وی ادامه داد: به دنبال راه اندازی مهد برای بانوان شاغل در کادر آموزش و پرورش هستیم که بچه در راه دارند، بچه دار می شوند یا بچه زیر شش سال دارند.

امامی رضوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مدارس می توانند مهدکودک برای رفاه مربیان با خردسال ایجاد کنند، گفت: مدیران مدارس با توجه به امکانات و دغدغه های خود می توانند این موضوع را پیگیری کنند، ما حمایت می کنیم. این یکی از وظایف آموزش و پرورش است. مدیران مدارس می توانند از نظر فیزیکی، مالی و غیره بهره مند شوند. پشتیبانی از اداره کل استان، ولسوالی یا منطقه خود. آنها می توانند با یک مهدکودک در نزدیکی مدرسه قرارداد ببندند یا اگر فضایی در مدرسه دارند می توانند اتاقی را در اختیار مهدکودک قرار دهند.

مشاور بانوان وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال های 60 و 70 این اتفاق در مدارس رخ می داد و مدارس مهدکودک هایی برای رفاه مربیان با خردسال داشتند اما پس از لغو قانون مهدکودک این موضوع نیز از قانون حذف شد. دستور کار.. در حال حاضر، قانون جوانان جمعیت، امکان پیگیری ایجاد مهدکودک ها را در سطح مدارس فراهم می کند. مدارس مهمترین رکن تعلیم و تربیت هستند و رویکرد ما باید به سمت مدرسه و تقویت آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید