جزئیات شکایت کارگر از کارفرما به دلیل عدم پرداخت ذخیره مرخصی


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908814

طبق قانون کارگران می توانند در هر سال تعداد معینی از روزهای مرخصی استفاده کنند و در صورت عدم استفاده کارگر از حق مرخصی و حفظ آن، لازم است کارفرما مزایا و حقوق مرخصی های رزرو شده را محاسبه و پرداخت کند. آنها به کارگر، در واقع عدم رعایت قوانین مربوط به مرخصی، ممکن است باعث شکایت کارگر از کارفرما شود.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ کارفرما و کارگر طرفین اصلی قرارداد کار نمی توانند به تعهدات خود در قانون کار عمل کنند و این باعث شکایت یکی از طرفین می شود. یکی از این اختلافات در مورد پرداخت ذخیره تعطیلات است.

مسائل مختلفی باعث ایجاد اختلاف بین کارمند و کارفرما می شود، اما یکی از مواردی که اغلب شاهد شکایت کارمند از کارفرما هستیم، موضوع تعطیلات قانونی است که برای کارمند اعطا شده اما کارفرما به آنها توجهی نمی کند.

در قانون انواع مختلفی از مرخصی برای کارمندان در نظر گرفته شده است. مرخصی تعیین شده ممکن است با حقوق و مزایا یا بدون حقوق باشد. در هر صورت گاهی کارگر در طول سال از تعطیلات خود استفاده نکرده و به نوعی در این مرخصی ها صرفه جویی می شود. عدم رعایت و رعایت قوانین مرخصی ممکن است منجر به شکایت کارگر از کارفرما شود. در واقع اگر قرارداد کار تکمیل شده و کارگر مرخصی ذخیره شده را مصرف کرده باشد، کارفرما باید ذخیره مرخصی خود را در این زمینه محاسبه و به طور کامل با کارگر تسویه حساب کند. رسیدگی به شکایت کارگر در اداره کار منوط به تقدیم دادخواست مربوط به درخواست کارگر می باشد.

پس انداز تعطیلات در روابط کاری چیست؟

برگ می تواند یک گونه باشد حق قانونی کارگران در روابط کار در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات مرخصی مورد استفاده کارگر اجباری است و بنا به دلایلی مانند بیماری و از کارافتادگی، کارگر باید در مدت مرخصی در مرخصی باشد. اما سایر عیدی ها با صلاحدید کارفرما به کارگران داده می شود و آنها نیز در مورد مزایا و دستمزد در مدت مرخصی مذاکره می کنند.

طبق قانون کار، کارگران می توانند در هر سال تعداد معینی از روزهای مرخصی را بگیرند. در این شرایط معمولاً کارگران از مرخصی که حق قانونی آنهاست استفاده نمی کنند در حالی که امکان استفاده از مرخصی معینی از کارگران در طول سال وجود دارد. در واقع تعداد روزهایی که کارگران از حق مرخصی استفاده نکرده اند در سال جمع می شود و به نوعی پس انداز می شود. به این می گویند پس انداز تعطیلات.

اگر کارگر استفاده نکند حق ترک و با حفظ آن لازم است کارفرما مزایا و حقوق عیدی پس انداز شده را محاسبه و به کارگر پرداخت کند.

چرا کارمند باید از کارفرما در مورد حفظ مرخصی شکایت کند؟

اولین مشکلی که می تواند منجر به شکایت از کارفرما شود این است که کارفرما به تعداد روزهای مرخصی که کارمند استفاده نکرده است توجه خاصی نمی کند. دلیل بعدی که علت اصلی گلایه کارفرما در موضوع مرخصی استرداد است این است که کارفرما حقوق و مزایای مربوط به مرخصی پشتیبان را به کارگران پرداخت نمی کند. چنین مواردی کارگر را وادار به اقدام می کند شکایت از کارفرما آهسته. تدریجی



اگر دوباره کارفرما به درخواست کارگر در خصوص محاسبه مرخصی ذخیره شده توجه نکنید، در نهایت کارگر باید مراحل شکایت به اداره کار را انجام دهد.

عوامل دخیل در پرونده ای علیه کارفرما به دلیل صرفه جویی در مرخصی

موارد مختلف در روابط کار می تواند منجر به اختلاف بین کارمند و کارفرما شود. یکی از تفاوت های آنها بحث ابقای مرخصی است.

در واقع کارگر یک یا چند سال از مرخصی خود استفاده کرده و به نحوی در تعداد روزهایی که از مرخصی استفاده نکرده پس انداز می شود و کارفرما موظف است حقوق و مزایای آن مدت را محاسبه و به کارگر پرداخت کند. در اندازه کامل

حال در صورتی که کارفرما نسبت به محاسبه مرخصی ذخیره شده اقدام نکند، کارگر باید برای گرفتن حق خود در این زمینه به اداره کار شکایت کند. طبق قانون برای رسیدگی به مطالبات کارگر و کارفرما در اداره کار، تقدیم دادخواست الزامی و ضروری است.

نحوه نوشتن مشخصات شاکی و خوانده

در رابطه با شکایت کارمند از کارفرما در خصوص ذخیره مرخصی و بر این اساس دادخواست تقدیم شده است، لازم است قسمت های کلی دادخواست به بهترین نحو تنظیم شود. در مورد نوشتن دادخواست مربوطه ابتدا مشخصات اصحاب دعوا نوشته شود. به عنوان یک شاکی، اطلاعات کارگر در ستون شاکی و ستون متهم به نمایه کارفرما مرتبط است. در این مورد اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، محل سکونت، شغل و سایر موارد در متن دادخواست ذکر شده است.

از آنجایی که دادخواست توسط کارگر ثبت می شود، اطلاعات مربوط به ستون خوهان باید به درستی تکمیل شود و وجود نواقص در این قسمت ممکن است منجر به رد دادخواست شود. کارگر می تواند هر مدرک و مدرکی برای اثبات ادعای خود ضمیمه و به اداره کار ارائه کند. اداره کار بر اساس دلایل کارگر تصمیم مربوطه را صادر می کند. بنابراین مهم است که کارگر چه دلایل و مستنداتی آورده است.

درخواست مرخصی رزرو

در واقع آنچه کارگر درخواست می کند باید در قسمت مربوطه دادخواست به طور واضح و دقیق بیان شود. کارگر پس از نوشتن کامل دادخواست باید متن دادخواست را امضا کند که نشان دهد دادخواست را تایید کرده است.


بیشتر بخوانید:

پرداخت مالیات مسکن تکلیف کارفرماست/ جزئیات شکایت کارمند از کارفرما به دلیل عدم پرداخت مالیات مسکن

اعتیاد کارگر طبق قانون کار، کارفرما حق اخراج کارگری را که از اعتیاد رنج می برد ندارد.

جزئیات کسر از حقوق کارمند توسط کارفرما

وظیفه کارفرما است که در صورت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه کارگر/شکایت از کارفرما را پرداخت کند.

جزئیات حقوق کارگر کارواش در قانون کار / کارفرما حق ندارد حقوق کارگران را نپردازد

اعتیاد کارگر طبق قانون کار، کارفرما حق اخراج کارگری را که از اعتیاد رنج می برد ندارد.

جزئیات پرداخت کمک هزینه کودک به کارگران و کارمندان توسط کارفرما

جزئیات شکایت کارمند از کارفرما برای معوقه

دیدگاهتان را بنویسید