جزئیات شکایت کارفرما از کارگر به دلیل کلاهبرداری در محل کار


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1916426

طبق قانون کار، در صورتی که کارفرما از کلاهبرداری کارکنانش مطلع شود، می تواند با ثبت دادخواست به اداره کار موضوع را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ با اينكه قانون کار رویکرد حمایتی وجود دارد و عمدتاً از قشر کارگر حمایت می شود، اما اگر کارگر در رابطه خود با کارفرما تخلفاتی مانند کلاهبرداری انجام دهد، طبق همان قانون کار با او برخورد می شود. تخلف از محل کار توسط کارمند حق شکایت به کارفرما را می دهد. کارگری که وظایف خود را در کارگاه به خوبی انجام ندهد و کارفرما به نوعی از او راضی نباشد در نهایت باعث شکایت کارفرما از کارگر یا اخراج وی می شود..

در بیشتر روابط کاری، این کارفرماست که مرتکب تخلف می شود قانون شکنی زمینه کاری بودن اما در هر صورت کاملا مشهود است که کارگران مرتکب تخلف می شوند و در این صورت کارفرما باید اقدامات قانونی لازم را برای برخورد با تخلف انجام دهد. گاهی به دلایل مختلف کارگر از موقعیت کارفرما سوء استفاده کرده و در محل کار مرتکب تخلف می شود. در واقع کارفرمایی که امکانات و شرایط کاری مناسبی را برای حمایت از کارگر فراهم می کند، ممکن است برای او مشکل ایجاد کند و شاهد سوء استفاده کارگر از او باشد..

شاید نکته اینجاست که کارگران با توجه به اینکه جزء قشر زحمتکش جامعه هستند و مورد اعتماد عمومی قرار گرفته اند، اما گاهی ارتکاب جرم توسط آنها اجتناب ناپذیر خواهد بود..

در سال های اخیر، بسیار نادر بود که یک کارگر در حین کار دست به رفتار مجرمانه بزند. اما در هر صورت ظاهر او جدید است. گاهی ممکن است تخلفات کارگر جنبه کیفری داشته باشد. یکی از این جرایم ممکن است مربوط به جرم کلاهبرداری باشد. در صورتی که کارگر مرتکب جرمی مانند کلاهبرداری شود و جرم علیه کارگر ثابت شود، می تواند طرف اصلی شکایت باشد..

طبق قانون کار، کارفرما اگر او مطلع باشد، کارمندانش متعهد می شوند تقلب او ممکن است این موضوع را با درخواست از وزارت کار پیگیری کند.

آیا ارتکاب کلاهبرداری در محل کار باعث اخراج کارگر می شود؟

اخراج کارگران یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه است روابط کارگری در نظر گرفته شده است. در صورتی که کارگر در محل کار مرتکب تخلف شود یا به دلایلی کارفرما از کار او راضی نباشد کارفرما می تواند کارگر را اخراج کند. طبق قانون، تا زمانی که کارگر با کارفرما قرارداد کار داشته باشد، کارفرما نمی تواند نیروی کار خود را اخراج کند..


اخراج کارگر این تنها در صورتی امکان پذیر است که کارگر رفتاری داشته باشد که عملا توسط کارفرما قابل بخشش نباشد. در این صورت کارفرما مستقیماً کارگر را بدون هیچ گونه اقدام سازشکارانه ای در این خصوص اخراج می کند. تخلفاتی که جنبه جنایی در اغلب موارد تجربه نشان داده است که کارفرما بلافاصله کارمند متخلف را اخراج می کند و با او به مسائل مالی و نظارتی می پردازد..

چگونه کارفرما می تواند از یک کارمند به دلیل کلاهبرداری در محل کار شکایت کند؟

هر یک از طرفین قرارداد کار، صرف نظر از اینکه کارمند یا کارفرما مرتکب تخلف شده یا به تعهدات قرارداد به درستی عمل نکرده باشد، حق مطالبه را برای خود محفوظ می دارد. چگونه شکایت کنیم و مسئولین به اختلافات کارگری و کارفرما در قانون کار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حال اگر فرض کنیم که کارگر در محل کار، مرتکب فریب خورده و ارتکاب این جرم توسط کارفرما نیز تایید می شود که در این صورت سوال شکایت کارفرما از کارمند مطرح می شود. کلاهبرداری بایت در محل کار توسط کارمند، کارفرما حق دارد شکایت کند. در مورد اینکه کارفرما چگونه می تواند در این زمینه شکایت کند، باید گفت که باید در این خصوص دادخواست تقدیم شود. در واقع مهمترین مرحله شکایت کارفرما، ثبت دادخواست است.


بیشتر بخوانید:

پرداخت شکاف دستمزد به کارگر وظیفه کارفرماست/ جزئیات شکایت کارگر از کارفرما در خصوص شکاف دستمزد

جزئیات شکایت کارگر از کارفرما به دلیل عدم پرداخت ذخیره مرخصی

پرداخت مالیات مسکن تکلیف کارفرماست/ جزئیات شکایت کارمند از کارفرما به دلیل عدم پرداخت مالیات مسکن

اعتیاد کارگر طبق قانون کار، کارفرما حق اخراج کارگری را که از اعتیاد رنج می برد ندارد.

جزئیات کسر از حقوق کارمند توسط کارفرما

وظیفه کارفرما است که در صورت عدم پرداخت حق بیمه، بیمه کارگر/شکایت از کارفرما را پرداخت کند.

جزئیات حقوق کارگر کارواش در قانون کار / کارفرما حق ندارد حقوق کارگران را نپردازد

اعتیاد کارگر طبق قانون کار، کارفرما حق اخراج کارگری را که از اعتیاد رنج می برد ندارد.

جزئیات پرداخت کمک هزینه کودک به کارگران و کارمندان توسط کارفرما

جزئیات شکایت کارمند از کارفرما برای معوقه

دیدگاهتان را بنویسید