جزئیات تجمع اعتراضی در سنندج/ تعدادی از افراد توسط پلیس دستگیر شدند

جزئیات تجمع اعتراضی در سنندج/ تعدادی از افراد توسط پلیس دستگیر شدند

خبرگزاری فارس در گزارشی از جزئیات تجمع اعتراضی در سنندج اعلام کرد که معترضان با سر دادن شعارهایی علیه مسئولان دست به اعتراض سیاسی زدند و پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

خبرگزاری فارس: عصر یکشنبه حدود 500 نفر از مردم سنندج در اعتراض به مرگ مهسا امینی دختر 22 ساله سقزی در پیاده رو فردوسی تجمع کردند.

این راهپیمایی اعتراضی از محل شلوغ خیابان فردوسی آغاز و در میدان آزادی سنندج به پایان رسید.
معترضان در سنندج: مهسا امینی زیر شکنجه جان باخت

گفتگوی خبرنگار فارس با برخی معترضان حاکی از آن است که بسیاری از آنها معتقدند مهسا امینی زیر شکنجه جان باخته است. این افراد در اغلب موارد یا توضیحات پلیس را نشنیده اند یا از آن قانع نشده اند.

در این تجمع عده ای با سر دادن شعارهایی علیه مسئولان کشور تلاش کردند تجمع را سیاسی کنند. این افراد شیشه های چند خودروی پارک شده را شکستند و سطل های زباله را به آتش کشیدند. با این حال، مشخص بود که پلیس قصد دارد با تظاهرکنندگان مدارا کند، اگرچه در موارد متعددی مجبور شد برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کند.

تعدادی از افراد توسط پلیس دستگیر شدند. این دیدار دوباره تمام شد

مهسا (جینا) امینی شامگاه سه شنبه بیست و دوم شهریور ماه به دلیل شرکت در دوره توجیهی و اخذ تعهد به رعایت قانون حجاب توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شد.

تصاویر دوربین مداربسته پلیس نشان می دهد که جینا پس از صحبت با یک افسر پلیس دچار حمله قلبی شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

وی پس از سه روز کما، روز جمعه چهارم شهریورماه در بیمارستانی در کسری درگذشت. پیکر وی در زادگاهش سقز به خاک سپرده شد. بیمارستان علت مرگ مهسا را ​​سکته قلبی و مغزی اعلام کرد.

پدر جینا امینی امروز در گفت وگو با فارس از تماس رئیس جمهور خبر داد و به خانواده وی تسلیت گفت.

رئیس جمهور امروز به خانواده امینی اطمینان داد که از نهادهای مسئول در مورد ابعاد مختلف این قضیه شفاف سازی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید