جزئیات جالب از مقبره عجیبی که پله در آن دفن شده است

دنیای فوتبال پس از انتشار خبر درگذشت پله در ماتم است. پله که تحت معالجه تومور روده قرار گرفته بود، به دلیل سرطان از نارسایی اندام رنج می برد و در سن 82 سالگی درگذشت، جزئیات آخرین محل استراحت او در حالی که ملت آمریکای جنوبی آماده خداحافظی با بزرگترین افسانه خود می شود، فاش شده است.

پله مومیایی می شود و بیمارستان آلبرت اینشتین سائوپائولو را برای تشییع عمومی در استادیوم سانتوس، ویلا بلمیرو، در 2 ژانویه ترک خواهد کرد. تابوت او در زمین ورزشگاه قرار خواهد گرفت و هواداران 24 ساعت فرصت دارند تا برای آخرین بار اسطوره را ببینند و ادای احترام کنند.

سپس تابوت پله به یک قبرستان عمودی منحصر به فرد به نام “Memorial Necropolis Ecomnica” منتقل می شود و به طور خصوصی با سایر اعضای خانواده به خاک سپرده می شود. این گورستان بین آسمان خراش ها و جنگل های سرسبز قرار دارد و طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس با 14 طبقه و 14000 طاق بلندترین قبرستان عمودی جهان است. حتی یک باغ گرمسیری و یک کافه و آبشار کوچک روی پشت بام وجود دارد. اما شاید عجیب ترین چیز این باشد که این ملک عظیم یک موزه خودروهای کلاسیک را نیز در خود جای داده است. این ساختمان در سال 1983 توسط معمار دمدمی مزاج «پپه آلتستوت» ساخته شد و گسترش این ساختمان همچنان ادامه دارد. این قبرستان حتی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

جزئیات جالب از مقبره عجیبی که پله در آن دفن شده است

از طبقات بالای قبرستان، می توانید استادیوم ویلا بلمیرو را ببینید، جایی که پله کار خود را در آنجا آغاز کرد. پله با نام مستعار پادشاه، بین سال‌های 1958 تا 1970 سه جام جهانی را با برزیل به دست آورد و به تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال تبدیل شد که به این موفقیت دست یافته است. رکورد شگفت انگیز 1279 گل او در 1363 بازی از جمله بازی های دوستانه در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. او همچنین در 92 بازی برای تیم ملی 77 گل به ثمر رساند و نیمار در جام جهانی اخیر به این رقم دست یافت.

پله در سن 15 سالگی اولین بازی خود را برای تیم محلی “سانتوس” انجام داد و در 16 سالگی برای تیم ملی برزیل بازی کرد. او در سال 1958 در 17 سالگی قهرمان جام جهانی شد و در سال های 1962 و 1970 قهرمان جام جهانی شد. فوق ستاره آمریکای جنوبی در 18 سال در 659 بازی برای تیم باشگاهی سانتوس 643 گل به ثمر رساند. او همچنین برای نیویورک کاسموس بازی کرد و در سال 1977 در یک مسابقه نمایشگاهی بین کاسموس و سانتوس بازنشسته شد.

گورستان پله

دیدگاهتان را بنویسید