جزئیات جدید از محتویات وجوه مسروقه بانک ملی/ ارزش یک صندوق 200 میلیارد تن است.

جزئیات جدید از محتویات وجوه مسروقه بانک ملی/ ارزش یک صندوق 200 میلیارد تن است.

همانطور که سردار رحیمی خاطرنشان کرد، هیچ یک از کارکنان و عوامل بانک ملی ایران در این سرقت دخیل نبودند و تنها دو نفر به دلیل قصور در رصد پست های امنیتی احضار و دستگیر شدند. پرونده در حال حاضر کاملتر شده و علاوه بر عوامل دخیل در شکل گیری آن، حاوی لحظات جالب و تحریک آمیز دیگری نیز می باشد.

این را می توان از عکس اموال کشف شده توسط سارقان مشاهده کرد که نشان می دهد محتوای اصلی 169 وجوه مسروقه طلا، جواهرات، ارز و سکه است، بنابراین مبلغ ریالی از اقلام مسروقه کل موجودی بانک محاسبه می شود. شعبه بیشتر بود و مثلاً بیش از 600 میلیارد تن ارز فقط در 20 صندوق ذخیره شده بود!

بر اساس یافته ها، بیش از 200 میلیارد تن جواهرات خانوادگی در یکی از جعبه ها نگهداری می شد. در شرایطی که ارزش این ملک به شعبه گزارش نشده است.

اگر بدانیم ارزش کل طلا، جواهرات، سکه و ارز ذخیره شده در گاوصندوق این شعبه بانک و سرقت شده بیش از 2.5 هزار میلیارد تن تخمین زده می شود جای سوال است!

ناگفته نماند که به دلیل نامشخص بودن ارزش دارایی های موجود در این صندوق ها، نمی توانستید به بیمه و در نهایت نسخه صبور اموال و بانک پس از سرقت، با امضای قرارداد صلح بین آنها و بانک در با رعایت شرایطی از جمله نقش مقام قضایی در پرونده، می توانند تا 50 درصد ارزش کالاها و شماره هایی که به بانک ابلاغ نشده است، دریافت کنند.

عکس پیمان صلح امضا شده بین بانک و افرادی که گاوصندوق ها را اجاره کرده اند
محتویات وجوه مسروقه بانک ملی: ارزش 200 میلیارد تن صندوق / برآورد 2.5 هزار میلیارد تنی محتوای وجوه

یکی دیگر از شروط مورد توافق طرفین تعیین روز شنبه 21 خرداد ماه به عنوان روز محاسبه و پرداخت این مبلغ است که مبنای محاسبه آن قیمت روز بازار آزاد، 50 درصد مابقی پرداخت و یا مبلغ است. نظر دادگاه برداشت از مبالغ بلوکه شده مستلزم کسب مجوز و سایر نکاتی است که با توجه به اتفاقات موجود در پرونده، احتمال تسریع در اجرای آنها وجود دارد و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نتیجه پرونده ای که از چند منظر قابل بررسی است و یک چرخش جدی، از جمله دیدگاهی که نشان می داد چه تعداد از دارایی ها به جای ورود به چرخه اقتصادی و صنعتی کشور، در گاوصندوق، گاوصندوق، گوشه و کنار، خانه‌ها و مغازه‌ها در رکود باقی می‌مانند که می‌تواند وسوسه‌ای برای سارقان شود و تا ده نفر را برای سرقت آن‌ها جمع کنند و با ورود به امور مختلف اقتصادی کارها و سود زیادی نصیب صاحبان این اموال شود. کشور فکر کرد

دیدگاهتان را بنویسید