جزئیات جدید کمیسیون تربیت معلم

جزئیات جدید کمیسیون تربیت معلم

وی با اشاره به اینکه لایحه رتبه بندی معلمان پس از 10 سال به تصویب هیات امنا رسید، گفت: هیئت امنا در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه طی یک سال گذشته تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: اجرای رتبه بندی معلمان منجر به ایجاد نظام صلاحیت ها در آموزش و پرورش ایران شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم اجرای این طرح تاثیر بسیار خوبی در ارتقای کیفیت نظام آموزشی آینده ایران داشته باشد. شاید رتبه پایین‌تر به نظر برسد، اما اگر به ثبات اقتصادی برسیم و ارزش پایه پولی کشور به نقطه خوبی برسد، این موضوع ملموس‌تر می‌شود.

نماینده مردم بوینورد، مانه و سملگان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاریخ اجرای لایحه طبقه بندی شهریور 1401 بوده است، افزود: این نامه باید به تصویب هیأت وزیران نیز برسد. پس از آن ممکن است احکام صادر شود.

واحدی با اشاره به اینکه احکام معلمان در سال آینده ابلاغ می شود، گفت: رتبه بندی معلمان نشان دهنده تغییرات حقوق آنها بر اساس عناوینی است که بر اساس آیین نامه دریافت می کنند. یکی از نکات مهمی که حول و حوش این مصوبه نهایی شده این است که میزان حقوق دریافتی هر فرد توسط خود شخص سنجیده می شود یعنی درصد افزایش هر فرد با حقوق خود شخص که به عدالت نزدیکتر است. .

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاثیر خوبی در رتبه بندی دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق سالانه تاثیر مستقیمی بر افزایش فوق العاده پایه حقوق معلمان در رتبه بندی دارد، افزود: یک میلیارد است.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکی از بندهای تبصره 1401 در جاهایی که درآمدهای حاصل از فروش نفت مازاد پیش بینی می شود، مفهوم رتبه بندی گنجانده شده است، گفت: دلیل آن اعداد واقعی است. باید به رتبه بندی توجه شود و دولت برای اجرای این موضوع در سال آینده مشکلی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید