نوید جدید سنجش تربیت معلم

نوید جدید سنجش تربیت معلم

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تعهد سرپرست وزیر آموزش و پرورش به پرداخت معوقات قانون سنجش معلم ۱۴۰۰ خبر داد.

حاجی پور درباره تاخیر در حقوق و معوقات معلمان گفت فکر می کنیم اتفاق بدی افتاده و کمیته از روز اول بر این موضوع نظارت دارد. سازمان برنامه و بودجه مقصر اصلی عدم کمک بود و نقش سازمان استخدامی کشور و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش که باید اقداماتی را انجام می دادند، پیش از این در صحن علنی مجلس مشخص شده بود.

بر اساس اظهارات نماینده کشور آمل در مجلس، اگر روی انگشت شماریم، در کشور یک میلیون معلم بازنشسته، 930 هزار معلم شاغل و 15 میلیون دانش آموز داریم. اگر دانش آموزان را خانوار در نظر بگیریم و تعداد 10 میلیون خانوار به اضافه آن دو میلیون معلم بازنشسته و شاغل به 12 میلیون خانوار تبدیل شود، حالا اگر آن عدد را در 3 ضرب کنیم به 36 میلیون نفر می رسد. این تعداد مستقیماً در مسائل مربوط به آموزش و پرورش دخالت دارند و البته قطعاً در کشور تأثیرگذار هستند و اگر به دنبال بحث تأثیرگذاری مؤثر هستید، باز هم بیشتر دانش آموزان تحت تأثیر معلمان خود هستند. با این حال، به نظر من جامعه فرهنگی حرف اول را در رابطه با اقتدار این نظام در رابطه با جامعه و دموکراسی می زند.

دیدگاهتان را بنویسید