جزئیات جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس با رئیس و مدیران قوه قضائیه


ساعت: 23:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839400

سخنگوی کمیسیون اصل 90 از برگزاری جلسه هیئت رئیسه این کمیسیون با حضور رئیس قوه قضائیه، مدیران و معاونان وی در قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) کمیسیون اصل 90 گفت: قدرت صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به لزوم همکاری حوزه نظارت مجلس در کمیسیون اصل 90 و قوه قضائیه، موضوعات و موضوعاتی که نیاز به هماهنگی و همکاری دو دستگاه دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای هم افزایی بیشتر تفاهم شد. “

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مهمترین محورهای این جلسه بود که بر لزوم تکمیل و نهایی شدن کل نظام تجارت کارگروه مشترک قوه قضاییه، سازمان بازرسی تاکید شد. تشکیل و کمیسیون تحت هنر. 90 که در پی مشکلات پیش آمده، گزارشی را جهت اقدامات بعدی برای برخورد با متخلفان تهدید کننده منافع ملی به مراجع قضایی ارائه کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون را به درستی معرفی و اعمال کنیم. اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به مسائل اجتماعی و فرهنگی و لزوم نظارت و برخورد با جریان های سازماندهی شده ضدفرهنگی گفت: از آنجایی که فعالیت این جریان ها علاوه بر غیرقانونی بودن، منجر به وقوع بسیاری از جرایم اجتماعی در کشور می شود، معاونت این نهاد نیز مورد بررسی قرار گرفته است. قوه قضائیه باید در این خصوص جلسات مشترکی با کمیسیون اصل 90 داشته باشد و گزارش تهیه کند.

هزریان گفت: بحث ارائه گزارش پیگیری کمیسیون اصل 90 در اجرای قانون حدنگار و برخی تاخیرها در اجرای صحیح قانون و همچنین اصلاح برخی رویه های اشتباه در گذشته مورد توجه رئیس قوه قضائیه قرار گرفت: «رهبر قوا باشید.

هزریان گفت: در این جلسه شکایات واصله از دستگاه ها در پرونده های مربوط به قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفت و بر هماهنگی بین دستگاه ها تاکید شد و مقرر شد همکاری لازم برای برخورد با متخلفان صورت گیرد.

وی با اشاره به جلسه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 با قضات شعب ویژه قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده های ارجاعی کمیسیون، گفت: رئیس قوه قضائیه همچنین تاکید کرد: در نظام اسلامی یک یا چند نفر نباید قانون را اجرا کنند و این غیرقابل قبول است. لذا از کمیسیون اصل 90 درخواست شد تا موارد فوق را با قوه قضائیه روشن کند.

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس قوه قضاییه نیز بر موضوع حاکمیت فضای مجازی به عنوان تکلیف همه قوا تاکید کرد و اجرای تعهد سه گانه را از وظایف کمیسیون اصل 90 دانست. نیروها به همراه شورای عالی فضای مجازی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید