جزئیات ساخت ناو شهید سلیمانی از زبان سردار تنسیری


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896322

سردار طنسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این برنامه درباره ساخت ناو شهید سلیمانی صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار طنسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وقتی آمدیم قرار شد چند کشتی از کشور خارجی ببریم. اما دیدیم بهانه می آورند و ما را رها نمی کنند، با سردار باقری صحبت کردیم و قرار بر این شد که بلند شویم.

وی گفت: جوانب کار را سنجیدیم و الگوها را در افرادی که قصد ساخت این شناور را داشتند دیدیم و اقدام بزرگی انجام شد. بیش از 20000 طرح طراحی شد. صدها هزار بدن مختلف در کامپیوتر طراحی شد تا اینکه بالاخره به این شناور رسیدیم و اینطور نیست که از جایی مدلی گرفته باشند و روی آن کار کنند.

سردار تنسیری در پاسخ به این سوال که آیا رهبر انقلاب نیز در جریان ساخت این کشتی بوده اند؟ او گفت بله. حضرت آقا شکل این کشتی را دیده بودند و الحمدلله، این کار به فضل خدا تمام شد، ما دو سال برنامه ریزی کردیم، ولی دیدیم که این کشتی در دو سال ساخته شد. اکنون هر سال یک کشتی به ناوگان ما اضافه می شود. اولین بار که این کشتی را به آب انداختیم، به سرعتی که می خواستیم نرسیدیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اکنون هر سال یک فروند هواپیما به ناوگان ما اضافه می شود. اولین باری که این کشتی را به آب انداختیم به دلیل مشکلات گیربکس و پروانه به سرعتی که می خواستیم نرسیدیم اما در نهایت یک سری کارها روی آن انجام شد. من هر ده پانزده روز یکبار دو خرچنگ تعظیم کردم تا این کار تمام شد و الحمدلله خدا آبرویش را حفظ کرده است و سرعت 30 تا 35 گره دریایی را در این قایق شاهد هستیم که سرعت بسیار خوبی است.


وی تاکید کرد: موشک های قرار گرفته بر روی این کشتی عمود پرواز هستند و این کشتی اولین کشتی در جمهوری اسلامی است که دارای موشک پرواز عمودی است و می توان آن را روی سه موشک زمین به هوا یا راکت انداز قرار داد، این کشتی دارای دو بدنه و اگر برای یکی از بدنه ها مشکلی پیش بیاید مثلاً در نبرد مورد اصابت موشک قرار بگیرد، اصلاً نمی توان آن را غرق کرد. چون آن را ندادند، بهتر ساختیم.

سردار طنسیری در پاسخ به این سوال که چرا نام شهید سلیمانی در این کشتی است، گفت: آنها مجبور هستند این کشتی را صدا کنند و باید عظمت نام شهید سلیمانی را تشخیص دهند. اکنون دست حاج قاسم در هفتصد کیلومتری سرزمین ایران به دشمنان می زند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: زمانی قایق نداشتیم و همه چیز خارجی بود، اکنون به جایی رسیده ایم که داریم ناوشکن، موشک انداز سنگین، تندر و ناوهای تندرو می سازیم، ملت می شویم. و اجازه نخواهیم داد که هیچ چیز بدی به سر مردم بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید