جزئیات شکایت به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در مورد حقوق بازنشستگان و حکم دستمزد 1402.

جزئیات شکایت به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در مورد حقوق بازنشستگان و حکم دستمزد 1402.

در ابتدای این جلسه کریم صادق زاده تبریزی (دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی) به تشریح مشکلات اصلی جامعه کارگری و مستمری بگیران به ویژه لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخت و افزود: اگر لحظه ای از این موضوع غافل شویم، در نهایت این به ضرر این قشر خواهد بود که خوشبختانه با توجه به حضور دو نماینده از استان آذربایجان شرقی در کمیته تلفیق باید آگاهانه عمل کنیم.

صادق زاده در بخشی دیگر از سخنان خود به دیوان عدالت اداری با اشاره به شکایت از دستمزد جامعه کارگری در سال جاری (1402) که در صورت حصول نتیجه منجر به تجدید نظر در دستمزد کارگران و مستمری بگیران می شود، گفت: ، حدود 35 هزار .روح. این شکایت را امضا کرده اند که با آن پرونده به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شده است و امیدواریم با این تصمیم جدید حقوق کارگران جبران شود.

دبیر اجرایی خانه کار آذربایجان شرقی در ادامه از حضور روسای اتحادیه های کارگری 12 کشور در تبریز خبر داد و گفت: این نشست با هماهنگی کلی مسئولان استان به ویژه بین المللی در نیمه دوم سال 1402 برگزار می شود. واحدهای امور خانه کار تبریز.

وی با بیان اینکه خانه کار در آذربایجان شرقی فعالیت های خود را با شهرهای بزرگ مقایسه می کند، افزود: خانه کار در بحث دوره های کوتاه مدت رایگان نیز حضور فعال دارد، به طوری که امسال مقام اول را در کوتاه مدت رایگان کسب کرد. دوره ها با ثبت نام 127000 نفر در 67 رشته و هم اکنون تبریز به عنوان پایلوت و یکی از مراکز مهم آموزشی کشور محسوب می شود که البته هزینه های برگزاری این دوره ها با پرداخت 30 درصد حق عضویت اعضا جهت انجام می باشد. دوره هایی که در گروه های غیردولتی بسیار کمی امکان پذیر است.

در ادامه جلسه چنگیز قاسمی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی) تاکید کرد که در صورت تصویب بندهای ضد کارگری لایحه برنامه هفتم توسعه، کمر جامعه کارگری و مستمری بگیران خواهد بود. در این لایحه موادی پیشنهاد شده است که بر اساس آن صدای جامعه کارگری با استخدام نیروی کار در پوشش کمیته امداد و بهزیستی با پرداخت نیمی از دستمزد به دست می‌آید، در حالی که در اسلام حمایت از حقوق فقرا و اینگونه افراد ذی‌نفع است. بیش از سایرین و یا استخدام کار از طریق حقوق توافقی و فسخ یک طرفه قرارداد توسط کارفرما که احیای قانون منسوخ شده کارآموزی کارشناسی ارشد است، ظلم مضاعف به جامعه کارگری است و عملا امنیت شغلی را از بین می برد و قراردادهای کاری را متحول می کند. به کاغذی بی شخصیت تبدیل شود و در عمل تشکیل خانواده مشترک و ازدواج و فرزندآوری به فراموشی سپرده شود و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

وی به مواد 66 و 67 در خصوص افزایش سن و سابقه خدمت اشاره کرد و گفت: تصویب چنین قانونی موجب طولانی شدن اشتغال جوانان می شود و جویندگان کار که سرمایه اولیه و ملی یک جامعه هستند مجبور به بازگشت خواهند شد. به محل کار کاذب.”

قاسمی در بحث افزایش میزان سابقه بیکاری تامین اجتماعی از 2 سال به 5 سال به دیگر مفاد این لایحه اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم کنترل تورم در کشور و کاهش ارزش پول. در سال های اخیر این لایحه در بخش حقوق فردی ارائه شده است، کارگر سخت کوش نیز پایمال می شود زیرا کارگر بازنشسته باید از میانگین حقوق 5 سال گذشته برای دوره های بعدی زندگی خود استفاده کند و در نهایت یک کارگر بازنشسته می شود. برای گذراندن زندگی باید دو بار به دنبال کار بگردید.

لایحه قانون برنامه هفتم برای جامعه کارگری غیرتخصصی تهیه شده است

همچنین رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان آذربایجان شرقی در این نشست گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه جامعه کارگری و مستمری بگیران غیرحرفه ای تهیه شده است.

حسین زاده افزود: برخی از مفاد این لایحه حتی حقوق اولیه کارگران و مستمری بگیران را ناقض می کند.

وی با اعتراض به رفتار برخی نمایندگان مجلس در تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: گرچه قشر کارگری مظلوم ترین قشر با کمترین درآمد در این کشور محسوب می شوند اما با تورم و گرانی دست و پنجه نرم می کنند.

در بخشی دیگر از این جلسه سعید فتاحی (رئیس کانون اصناف استان آذربایجان شرقی) با اشاره به مفاد برنامه هفتم توسعه از جمله مواد 15 و 16 مبنی بر تمدید موضوع اساتید شاگرد به صورت نادرست، اظهار داشت: : وجود چنین قانونی که نصف حقوقی است که به کارگر داده می شود و از سوی دیگر حق اخراج کارفرما نوعی ظلم به کارگر محسوب می شود.

فتاحی همچنین مواد 66 و 67 این برنامه را که سن بازنشستگی را پنجاه سال تعیین کرده و پنج سال آخر را به عنوان منبع مستمری محاسبه می کند، سرنوشت شوم کارگر می داند و می گوید: این کار موجب پرداخت یک نفر می شود. -سوم حقوق کارگر در دوران بازنشستگی و این برنامه به نوعی دست در جیب کارگر است. برنده شدن است

وی افزود: کارگر به جای اینکه با این تورم شدید و خردکننده به فکر معیشت خود باشد فکر می کند این برنامه مصوبه شورای اسلامی نیست.

فتاحی خاطرنشان کرد: عدم تایید این برنامه بر کارگران واجب تر از نان است.

دیدگاهتان را بنویسید