جزئیات فروش کنتور مسکونی در تهران + قیمت هر متر

جزئیات فروش کنتور مسکونی در تهران + قیمت هر متر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه منتظر تایید بورس برای فروش عملیاتی کنتورهای مسکونی هستیم گفت: طرح تحول برای بازآفرینی شهر تهران تهیه شده است.

مهدی هدایت بیان کرد: در بحث مسکن شهر تهران به بافت های ناکارآمد و فرسوده پرداخته ایم. اقدام خوبی که اخیرا در کارگروه ماده 5 انجام و تصویب شد، آماده سازی مرزهای جدید به منظور بازسازی شهر تهران بود.

وی تصریح کرد: این پهنه ها با شاخص های جدید شورای عالی معماری و شهرسازی تعریف شده است که قبلا 3 شاخص بود اما اکنون به 27 شاخص تبدیل شده است. بر این اساس این طرح ها پس از 18 ماه کار کارشناسی هفته گذشته به تصویب کارگروه رسید.

هدایت افزود: مداخله در عرصه های بافت فرسوده حدود 4427 هکتار بوده که اکنون این عرصه ها به طور مستمر 7000 هکتار است. در حالت ناپیوسته و منفصل، 2000 هکتار دیگر به این پارچه ها اضافه می شود و به حدود 9000 هکتار می رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با یادآوری اینکه در تهران حدود 2 هزار هکتار بافت فرسوده و بعضاً تک دال داریم، افزود: در حال حاضر هدف از نوسازی شهری در تهران افزایش وسعت به 9 هزار هکتار است. البته بازآفرینی فرق می کند، یک جا خدمات افزایش می یابد، یک جا مشکلات اجتماعی داریم.

هدایت با طرح این سوال که نتیجه این کار چه بوده است، اظهار داشت: طرح مذکور طرحی تحول آفرین برای بازآفرینی شهر تهران است که از خروجی آن برای مکان هایی که مشکل داریم مسکن تولید می شود.

وی با اشاره به فروش اوراق موازی سلف اسلامی (فروش کنتورهای مسکونی) گفت: مصوبه شورای قانون وصول شده و موضوع در هیات مدیره بورس در حال پیگیری است. بلافاصله پس از اعلام دستورالعمل مربوطه، شهرداری تهران جزو اولین مجموعه هایی است که اولین تحویل در این نوع فروش را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه 3 هدف را در متری فروش زمین دنبال می کنیم، گفت: کنترل تورم و رساندن نقدینگی به جامعه، افزایش تولید مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت سه هدف در فروش زمین به ازای هر متر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه منتظر تایید بورس برای فروش عملیاتی کنتورهای مسکونی هستیم، افزود: اولین پروژه را در هلال احمر (نواب) بر اساس این موضوع تعداد واحدها در نظر گرفته ایم. در این پروژه 200 واحد می باشد.

طبق بررسی های انجام شده در سازمان نوسازی شهر تهران، کل هزینه یک مترمربع مسکن با احتساب هزینه های زیربنایی و ارتقاء (لوله کشی، آموزشی، درمانگاه، مدرسه و…) برای دولت حدود 50 میلیون تومان است.

هدایت با بیان اینکه دولت حدود 70 درصد هزینه های مسکن را پرداخت می کند، گفت: ظرفیت تولید چند صد هزار واحد مسکونی در محدوده های هدف بازآفرینی شهر تهران که دارای امکانات زیربنایی و روبنایی هستند وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تهدید با تولید مسکن در چارچوب هدف بازآفرینی شهر تهران به فرصت تبدیل می شود، گفت: باید با استفاده از حمایت های دولت از این فرصت استفاده کرد که تاثیر بسزایی در توازن شهر خواهد داشت. بازار مسکن و کنترل قیمت ها

دیدگاهتان را بنویسید