جزئیات مرگ یک زندانی در ارومیه; پاسخ دادستانی به شکنجه

جزئیات مرگ یک زندانی در ارومیه;  پاسخ دادستانی به شکنجه

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: متهم «پیمان مام احمدی گالوانی» که به اتهام کلاهبرداری در این شهرستان دستگیر شده بود، بر اثر بیماری در یکی از مراکز درمانی شهرستان ارومیه جان باخت.

مهراب پورک از دادستانی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: متهم «پمان مام احمدی گالوانی» که به اتهام کلاهبرداری در این شهرستان دستگیر شده بود، بر اثر بیماری در یکی از مراکز درمانی شهرستان ارومیه جان باخت.

وی با رد ادعاهای بی‌اساس در برخی رسانه‌ها و کانال‌های مرتبط با معدن، اظهار داشت: فرد مورد نظر دارای پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی در شهرهای ایلام، ملکشاهی، تهران، گرگان، کوار، ارومیه و خمینی شهر و همچنین مراجع قضایی بوده است. مقامات شهرهای مشخص شده تحت تعقیب بود.

پور اکبر ادامه داد: این مرد روز 13 تیرماه با صدور قرار قانونی به شهرستان مهاباد از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه دستگیر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار وثیقه 300 میلیون تومانی به دادگاه معرفی شد. زندان ارومیه تا 23 تیرماه در زندان ارومیه نیز حضور داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: در تاریخ مشخص شده به دلیل بیماری (طبق اعلام اولیه مراکز درمانی، بیماری وی مربوط به پلاسمای خون بوده است) به مراکز درمانی منتقل، بستری و تحت درمان قرار گرفت. درمان شد و در نهایت روز یکشنبه 27 تیرماه به دلیل شدت بیماری کشنده است.

پوراکبر یادآور شد: ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه فرد مورد نظر به دلایل امنیتی توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل و تحت شکنجه قرار گرفته است کاملا بی اساس است.

وی تاکید کرد: فرد مذکور از ابتدای دستگیری به اتهام کلاهبرداری های متعدد از شهروندان در شهرهای مختلف به زندان ارومیه منتقل شده و با تودیع وثیقه امکان آزادی وی فراهم شده است، اما درخواستی از سوی بستگان وی وجود ندارد. وثیقه و آزادی او.

دیدگاهتان را بنویسید