جزر و مد در فوتبال بالاست. من از حفظ بازی اسکوچیچ / اروگوئه حمایت می کنم و یک بازی دیگر نهایی می شود


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883973

ما نباید به جای فدراسیون ها فکر و کار کنیم

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی صحبت کرد و گفت: از بازداشت اسکوچیچ حمایت می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره کیش جزیره فوتبال به عنوان سفیر رسمی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر در جمع خبرنگاران گفت: انشاالله از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. . این روز بسیار مبارکی است. همه ورزشکاران بزرگ و خوب مثل آقایان دایی، مهدوی کیا، شمسایی، جباری و نمایندگان شورای اسلامی هم در اینجا حضور دارند. آقای کشاورز هم میهمانان عزیز را انتخاب و به اینجا دعوت کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ماهیت رویداد در قطر ورزش است. انشاالله بتوانیم از ظرفیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن استفاده کنیم. بالاخره تمرین خوبی برای حضور ما در خلیج فارس است. گفتم جام جهانی یکی از رویدادهای بسیار مهمی است که در راه است، اما ما ورزشکاران می دانیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس میزبان مسابقات زیادی هستند. حتی در نیمه دوم سال که این منطقه هوای مطبوعی دارد، حتی بسیاری از تیم های فوتبال و سایر ورزش ها خلیج فارس را به سایر مناطق اروپا که هوای سردتری دارند ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: باید از رویدادهای مختلف، دوره های آموزشی، اردوهای آموزشی، چمن های بسیار خوب، استخرها و سالن های ورزشی و دیگر ویژگی های منطقه آزاد استفاده کنیم. به عنوان مثال یکی از این ویژگی ها بحث ویزا است که جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه ای برای جزیره کیش در نظر گرفته است. انشاالله با مدیریت ارزشمندی که در حال حاضر کار خود را انجام می دهد، نه تنها برای جام جهانی، بلکه برای سایر رویدادهای ورزشی منطقه نیز از آن استفاده کنیم.

وزیر ورزش در واکنش به بازداشت دراگان اسکوچیچ گفت: به هر حال موج فوتبال بالاست.

وی با توجه به اینکه تنها 130 روز تا شروع جام جهانی باقی مانده است و باید فکری کرد زیرا با تقسیم بندی های موجود و داستان بازیکنان اوضاع خوب به نظر نمی رسد، پاسخ داد: پیشنهاد من این است که این ها تغییر کنند. ما یک تیم ملی داریم که خیلی دوستش داریم فدراسیون فوتبال هم مانند سایر فدراسیون ها فنی است. ما 52 فدراسیون و بیش از 100 انجمن ورزشی داریم. ما همه آنها را می پذیریم و در نهایت انتخابات آنها را برگزار می کنیم و از آنها حمایت می کنیم.

سجادی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: مهارت های مدیریت ورزشی ما در این فدراسیون ها وجود دارد. ما نباید به جای فدراسیون فکر و کار کنیم. ما باید از آنها حمایت کنیم و در کنار آنها باشیم، به آنها نیرو بدهیم و از امکانات مادی و معنوی کشور برای موفقیت فدراسیون هایمان استفاده کنیم که یکی از آنها فوتبال است که چند اتفاق مهم در پیش دارد و یکی از آنها مسابقات قهرمانی جهان

وی افزود: من خودم علاقه دارم بعد از جام جهانی تیم امید به مسابقات برود. امیدوارم بحث استانداردسازی پرسپولیس و استقلال هم انجام شود. سرخابی ها یک بار تنبیه شده اند و امیدوارم اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند. کارهای بزرگ زیادی در پیش داریم. باید اردوی تیم ملی را استاندارد کنیم. ما در ورزشگاه آزادی هتل آکادمی داریم.

وی گفت: آقای مجدی دیروز گفتند که وضعیت فعلی این هتل آکادمی در خور تیم ملی نیست و بنا داشتیم آن را بازسازی کنیم. کارهای زیادی باید انجام دهیم، از جمله اردوی پزشکی و ورزشی. ما وظایف زیادی داریم و باید آنها را انجام دهیم، از جمله حمایت از تیم ملی برای حضور موثر در جام جهانی.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: زمان زیادی در این مسیر نداریم. الحمدالله 17 لژیونر خیلی خوب داریم. در نتیجه خارج از ایران هستند و در اختیار تیم های باشگاهی قرار می گیرند. درست است که می خواهیم به جام جهانی برویم اما تیم نخبه در اختیار تیم های باشگاهی است. این مسابقات همیشه در تابستان برگزار می شود اما امسال به دلیل آب و هوای قطر در پاییز برگزار می شود. باشگاه های سراسر جهان را نمی توان به خاطر جام جهانی تعطیل کرد. بازیکنان ما نیز توسط آنها به کار گرفته می شوند که تمرینات خود را برگزار می کنند.

سجادی ادامه داد: دو روز مهم در فیفا پیش رو داریم. در روز 2 فیفا، هیچ تیم سالمی یک بازی تدارکاتی انجام نخواهد داد زیرا ممکن است بازیکنانش آسیب ببینند. اما برای روز فیفا در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است. الان اسم نمی برم اما آقای میرشاد مجدی دو بازی تدارکاتی ترتیب داده که یکی اروگوئه است و در حال نهایی شدن تیم دوم هستند.

انشاالله در شهریور ماه در اتریش هم فیفادی خوبی داشته باشیم.

او درباره اینکه آیا از تصمیم برای حفظ اسکوچیچ حمایت می کند یا خیر، گفت: 100 درصد. فدراسیون فوتبال هر تصمیمی بگیرد ما صمیمانه، قاطعانه و برادرانه در خدمت آنها خواهیم بود. ما هر گونه حمایت مادی و معنوی که نیاز داشته باشیم ارائه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید