جزییات جریمه های کرونری رانندگان و مسافران

جزییات جریمه های کرونری رانندگان و مسافران

روز جدید طرح مهار هوشمند کرونا که قرار است از یکشنبه هفته آینده اجرایی شود، جریمه مسافرتی حتی با وسیله نقلیه شخصی را در صورت عدم واکسن یا تاج مثبت در نظر می‌گیرد.

به گفته وزیر کشور، طرح محدودسازی و کنترل تاج هوشمند که قرار بود دو هفته دیرتر از اواسط ماه جاری اجرایی شود، باید از یکشنبه هفته آینده 21 آذرماه آغاز شود. بر اساس این طرح محدودیت های هوشمند در پنج مرحله در مناطق مختلف اعمال می شود که یکی از آنها ترافیک بین شهری است.

احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت از آغاز مرحله اول طرح هوشمند بیماری تاج در دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: اولین گام طرح مدیریت هوشمند خواهد بود. روز شنبه به دستگاه های اجرایی ارسال شد.

وی درباره مراحل اجرای طرح هوشمند کرونا در سامانه امید افزود: دستگاه های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت های صنفی، حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل شهری، علمی، پژوهشی و آموزشی، پنج مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند. بیماری های موجود در این سکوها در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

از سوی دیگر محسن فرهادی – معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت – در گفت وگو با ایسنا، جزئیات اجرای و جرایم متخلفان در طرح هوشمند محدودکننده کرونا در ترافیک بین شهری را تشریح کرد. به صورت زیر: یعنی کنترل ها کامپیوتری و الکترونیکی هستند مثلا اگر سینما رفتیم باید واکسن بزنیم و اگر بلیط ما از طریق سایت فروخته شد با ارائه nat ثابت کنیم که واکسینه شده ایم. کد یا کد QR روی کارت واکسن. یا در مثال زیر زمانی می توانیم بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس بخریم که سیستم تایید کند که فرد واکسینه شده و بیمار نیست.

وی با اشاره به اینکه تردد بین استان ها شامل طرح مهار هوشمند کرونا نیز می شود، افزود: مردم در صورت واکسینه شدن در صورت قرمز یا نارنجی بودن شهر و نظارت بر خودروها با پلاک خودرو می توانند با خودروهای شخصی تردد کنند.

فرهادی ادامه داد: در صورتی که شهر قرمز باشد و فردی بخواهد به آن سفر کند باید وارد سامانه الکترونیک پلیس راهور شود و کد ملی را ثبت کند و اگر واکسینه شده باشد و بیمار نباشد اجازه تردد دارد. در صورت عدم اجازه سفر، سفر کنید، مانند گذشته جریمه هایی در نظر گرفته شده است که می تواند دو برابر شود. این قانون برای صاحب خودرو اعمال می شود و مسافران کنترل نمی شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از سوی دیگر پلیس باید به صورت تصادفی خودروهای موجود در همان مسیر را بررسی و از این طریق مسافران را کنترل کند. در صورت عدم رعایت نکات درج شده جریمه در قسمت ترافیک اعمال خواهد شد. ورود به شهر قرمز بدون اعلام کد ملی شهر قرمز یک میلیون تومان، شهر نارنجی 500 هزار تومان و شهر زرد 200 هزار تومان است.

بر این اساس، مردم در سفر هفته آینده مراقب باشند که در صورت عدم واکسن زدن و یا مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونر، نتوانند به بسیاری از شهرهای ایران سفر کنند و در صورت انجام حتی با خودروهای شخصی جریمه شوند. . زیرا طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در اوایل هفته جاری، دو شهر قرمز، 9 شهر نارنجی، 153 شهر زرد و 284 شهر آبی هستند و جریمه ها نیز بر این اساس محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید