جستجو برای یافتن مفقودی کوهرنگ در سیل ادامه دارد


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887349

گلمعلی حیدری گفت: کمترین تلفات سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده و تنها یک چوپان در شهرستان کوهرنگ مفقود شده و جستجوی وی همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بارندگی نعمت است اما مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.


وی افزود: به محض اعلام اخطار سیل از سوی هواشناسی، ستاد بحران چهارمحال و بختیاری و استانداران جلسه ای تشکیل دادند و تکالیف و توصیه ها به آنها ابلاغ شد، حتی بخشداران و بخشداران نیز در انجام وظایف خود معذور شدند.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با شروع بارندگی ها دروازه سدها و سدها باز شد که کمک قابل توجهی بود.


حیدری تصریح کرد: هشدارهای لازم به مردم و کسانی که در بستر رودخانه بودند، تعداد زیادی از گردشگران از تفرجگاه های این استان و حاشیه رودخانه ها بازدید کرده بودند و عشایر نیز از میزان خطر اقامت مطلع شدند. یک مکان امن.


وی با بیان اینکه کمترین تلفات سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده و تنها یک چوپان در شهرستان کوهرنگ مفقود شده و جست و جوی وی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ساعت اول وقوع سیل ساعت طلایی و ساعت طلایی محسوب می شود. واکنش سریع در این زمان بسیار حائز اهمیت است، اقدامات لازم در این ساعات در چهارمحال و بختیاری انجام شد و این امر منجر به به حداقل رساندن خسارت در استان شد.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از اولین ساعات وقوع سیل، نیروهای جهادی، نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و… برای کمک به سیل زدگان، همکاری مردم، فرهنگ بالای آنان، حضور به موقع نیروهای امدادی و عملیاتی و… در محل حاضر شدند. .. کاری کردند که کمترین خسارت را در استان داشته باشیم.


حیدری بیان کرد: در اولین روز وقوع سیل برای کنترل خطرات احتمالی در روزهای بعد، دستگاه های مهندسی سیلاب در ابتدای روستای برده مستقر شد تا مسیر آب از طریق آن تغییر کند، همچنین تعدادی درخت نیز انجام شد. شکسته و آبراه را اشغال کرده اند، همه پاکسازی شده اند


وی افزود: تمامی خسارات توسط تیم های کارشناسی در حال ارزیابی و بررسی است که پس از طی مراحل به تصویب شورای دولت خواهد رسید.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمن سعی کرد از فرصت سیل به نفع خود استفاده کند، اما با بصیرت مردم، ائمه جماعات، مسئولان و… اجازه ایجاد یک سیل را به آنها ندادند. شکاف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید