با پرچم جستجو جستجو کنید


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812971

گاهی دیده می شود که تقاضا رنگ درخواست سهم به خود می گیرد و مردم هیچ دغدغه ای ندارند. بلکه مردم گروه، حزب و باند خود را می بینند و فقط بلندگوی مطالبات گروهی خود هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مطالبه اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران و توصیه صریح ائمه انقلاب. همانطور که مقام معظم رهبری در جلسات دانشجویی همواره تاکید داشته اند، پیوسته از جوانان التماس می کنند که پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را رها نکنند.

روشن است که جامعه بی نیاز، جامعه ای فرسوده و مرده است، زیرا مقتضی در خود آرمان گرایی دارد; اما لازمه نباید از مدار عدالت منحرف شود که از عدالت دور شده و متعصبانه و بدون تفکر حرکت می کند و ریشه جنبش مطالبه گری را قطع می کند.

مردم استان کرمان به دلیل نجابت خود همواره در مطالبات خود لنگ بودند و روحیه پرسش و مطالبه از مسئولان را نداشتند. این در حالی است که مدتی است برخی از گروه های استان به علم مطالبه گری مشغول شده اند و این نوید رشد و پویایی را به جامعه می دهد; اما باید بدانید که راه ها و روش هایی برای مطالبه وجود دارد.

گاهی دیده می شود که تقاضا رنگ درخواست سهم به خود می گیرد و مردم هیچ دغدغه ای ندارند. بلکه مردم گروه و حزب و باند خود را می بینند و فقط بلندگوی مطالبات گروهی خود هستند و بدتر از آن هر که با آنها نباشد مخالف است و مستحق توهین و تخریب است!

فکر کردن “من درست می گویم و دیگران اشتباه می کنند!” و اگر مقام و پست و میز متعلق به من و گروهم باشد جامعه به راه راست می رود وگرنه برای دریافت سهم خود فریاد می کشم و غصه می خورم! این تفکر بسیار خطرناکی است که در دام عدالت خواهی و آرمان گرایی می افتد و قطعا جامعه را نسبت به الزام بدبین می کند و این توهم را ایجاد می کند که هر فرد مطالبه ای فقط منافع خود را می پردازد و به منافع مردم کم می اندیشد. نیست.

خود را در مجموع بشناسد و نظریه عدالت بدهد و نقد را نپذیرد. زخم عمیقی در جان شاکی این است که فقط حرف من درست است و بقیه غلط! بوی بی خدایی می دهد؛ اگر وقتی میز جلوی خود را پایین آوردیم داد زدیم و شروع کردیم به خراب کردن، باید بدانیم که این درخواست سهم است نه درخواست!

شاکی باید ابتدا به درون خود بنگرد و از مسیر اخلاق و تقوا خارج نشود تا آرمان گرایی را در روح جامعه القا کند و جامعه ای پویا و رو به رشد را شاهد باشد.

کاش همیشه این جمله حاج قاسم را جلوی چشمانمان داشتیم: «من و مردم خودم، من و همرزمانم و مریدانم. این چپ است، این سمت راست است. این یک اصلاح طلب است. او یک اصولگرا است. پس از چه کسی می خواهید محافظت کنید؟”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید