جشنواره فیلم و عکس کوک را در سالهای آینده در گستره ملی برگزار می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، مراسم اختتامیه جشنواره کوک چهارم با حضور حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، ملاحسنی معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان در سالن هشت بهشت سازمان فرهنگی شهرداری  برگزار شد.  

حسین برجی در این مراسم اظهارداشت: جشنواره فیلم و عکس کوک چهارم در راستای به نمایش درآوردن اخلاق در کلان شهر قزوین با استفاده از ابزار هنر برگزار شد و خوشحالیم که مورد استقبال هنرمندان نیز قرار گرفت. 

 برجی گفت: اولین جشنواره فیلم و عکس کوک با محورهای مختلفی چون کسب حلال، یاریگری در شهر، همدلی و مهرورزی، احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط شهری، شور و نشاط در شهر، حفظ محیط زیست شهری، حفظ اموال عمومی برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت. 

وی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش استانی و کلان شهرها شامل شهرهای تهران، تبریز، ارومیه، مشهد، شیراز، یزد، کرمان، همدان، کرمانشاه، رشت، اصفهان، کرج، اهواز، بندرعباس، زاهدان، قم، زنجان، اراک و اردبیل برگزار شد. 

 رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: جشنواره کوک چهارم در دو بخش فیلم و عکس با دوربین حرفه ای و تلفن همراه با محور جلوه های اخلاق در شهر برگزار شد و در بخش فیلم کوتاه 97 فیلم از 18 کلان شهر و استان قزوین به دبیرخانه رسید که 22 اثر مورد قضاوت قرار گرفت. 

برجی گفت: در بخش عکس تعداد 414 قطعه عکس از 15 کلان شهر و استان قزوین به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری تعداد 34 قطعه داوری شدند و آثار برتر انتخاب شد.    

این مدیر فرهنگی بیان کرد: مهمترین هدف ما از برگزاری این جشنواره تولید آثار فاخر جهت افزایش غنای گنجینه فرهنگی و هنری شهرداری قزوین، برگزاری نمایشگاههای فصلی از آثار برتر و بهره گیری از آثار برتر تولید شده در برنامه های فرهنگی و اجتماعی سازمان و بازگشت به ریل اصلی وظایف سازمانی است.  

وی اظهارداشت: طرح جشنواره در آبان ماه سال جاری در شورای محتوایی سازمان مورد بررسی و تایید قرار گرفت و در آذر ماه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بررسی و تصویب و مراحل اجرایی آغاز شد. 

برجی اضافه کرد: از اردیبهشت ماه امسال فراخوان جشنواره ارسال شد و با توجه به این که قزوین در ردیف کلان شهرها بود بخش کلان شهرها نیز به جشنواره  اضافه شد و در روزهای پایانی جشنواره و شهریور ماه اثار به قضاوت سپرده شد و اولین ایستگاه امروز به پایان رسید. 

وی گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در نظر دارد ضمن ثبت این جشنواره در تقویم جشنوارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یاری خداوند  آن را همه ساله در گستره ملی هم برگزار کند و اختتامیه نیز در میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص) خواهد بود. 

برجی اظهارداشت: امیدواریم برگزاری این جشنواره ما را به اهداف سازمانی نزدیک کرده و گامی در ترویج اخلاق حسنه محمدی و تولید الگوهای نیکو در اجتماع  باشد. 

 همچنین عکس های منتخب در قالب یک نمایشگاه در محل سازمان فرهنگی شهرداری قزوین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید