جلسات مختلفی با باشگاه ها داشته ایم/باید با قدرت بیشتری نسبت به امروز جلو برویم


ساعت: 12:17
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919518

مدیر صدور مجوز باشگاه های فدراسیون فوتبال گفت: جلسات مختلفی با باشگاه های استقلال، پرسپولیس، نساجی مازندران، هوادر و گل گهر سیرجان برگزار کرد تا بتوانیم مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی زارعی مدیر صدور مجوز باشگاه های اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: در پی اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، اداره مجوز باشگاه ها از اسفند ماه سال 1379 تعلیق شد و به دنبال این اتفاق، فعالیت های زیادی برای رفع محرومیت انجام شد و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرد. آخرین تصمیم کارگروه صدور پروانه حرفه ای در تاریخ 9 دسامبر 2022 (18 آذر 1401) مبنی بر رفع تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و توافق بر این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به نظارت کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون ایران برای بررسی پایبندی به این قانون ادامه دهد. این کمیته مطابق با الزامات استاندارد کیفیت مجوز باشگاه حرفه ای است.

وی ادامه داد: مشخص است که این تعلیق به دلیل عدم رعایت استانداردهای کیفی توسط AFC رخ داده است. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا آیین نامه ای با 14 شرط دارد و هر یک از این 14 شرط دارای مدارک و مستندات جداگانه است. .

مدیر صدور مجوز باشگاه های فوتبال همچنین گفت: از 102 مورد، نتوانستیم 87 مورد را محقق کنیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا را قانع کنیم. از اول مرداد بحث استانداردسازی و فرآیندها را جزو اولویت های خود قرار دادیم و پرونده ها، اوراق و اسنادی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز داشت را تهیه و ماه گذشته ارسال کردیم. همچنین مجبور شدیم یکی از اعضای هیات مدیره را به عنوان رابط با هیات مدیره و این کمیته معرفی کنیم و آقای تاج در بحث صدور مجوز انتخاب شد و ما را در آن موضوع همراهی و کمک کرد. همچنین باید سیاست و خط مشی دپارتمان را آماده می کردیم که نهایی شد و در نهایت به AFC ارسال شد.

زارعی از برگزاری جلسات مختلف با باشگاه ها در راستای استانداردسازی و صدور مجوز باشگاه ها خبر داد و گفت: جلسات مختلفی با باشگاه های استقلال، پرسپولیس، نساجی مازندران، هوادر و گل گهر سیرجان برگزار کرد تا بتوانیم مشکلات و موانع را برطرف کنیم. همچنین در 25 آبان ماه کارگاه آموزشی یک روزه برای مدیران باشگاه های لیگ برتر، دسته اول، بانوان و آقایان برگزار کردیم که در آن 100 نفر از شرکت کنندگان آخرین قوانین مربوط به مجوز باشگاه ها را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: در بخشی از فعالیت ها باید چارت سازمانی برای صدور مجوز باشگاه را تهیه و ارائه می کردیم. کارشناسان حقوقی و مالی ذیصلاح نیز باید توسط AFC انتخاب و تایید شوند که این کار نیز انجام شد. اسنادی در خصوص محرمانه بودن فعالیت ها، استقلال این کمیته و سایر فعالیت های مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه و ارائه کرده ایم. در ادامه، اعضای کمیسیون قضایی و استیناف بر اساس معیارهای کنفدراسیون آسیایی انتخاب شدند. همچنین پس از برگزاری دو جلسه اعضای کمیته بدوی و استیناف، صورتجلسه جلسات نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

زارعی همچنین گفت: از دیگر فعالیت هایی که قرار است در زمینه صدور مجوز باشگاه ها انجام شود، می توان به برنامه ریزی، طبقه بندی و بایگانی اسناد و در نهایت تحلیل دقیق آنچه در سال های اخیر وجود داشته است، اشاره کرد که تمامی مستندات عناصر فوق الذکر است. تهیه و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

مدیر صدور مجوز باشگاه در 10 جلسه با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: خوشبختانه برگزاری جلسات و ارائه صحیح مدارک منجر به ارسال نامه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد که در آذرماه به رفع تعلیق این کمیته رای داد. 9 و 23 دسامبر کمیته مسابقات این رای را تایید کرد. در نهایت رای فوق باید به هیات اجرایی AFC برسد که در ماه آینده برگزار می شود.

زارعی در پایان گفت: با توجه به تاکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال باید با قدرت بیشتری کار خود را پیش ببریم، تمامی تیم های لیگ برتر، خودم، فوتسال و فوتبال بانوان آموزش های لازم را دیده ایم و از هفته آینده بحث درخواست شروع می شود.» از باشگاه ها خواهیم داشت و کار بررسی اسناد و ممیزی را آغاز می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید