گروسی: آماده از سرگیری فعالیت های عمده در ایران هستیم/ رویه های مختلفی را به تهران پیشنهاد کرده ایم

گروسی: آماده از سرگیری فعالیت های عمده در ایران هستیم/ رویه های مختلفی را به تهران پیشنهاد کرده ایم

روز جدید رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آمادگی دارد فعالیت‌های اصلی خود را در ایران از سر بگیرد.

به گزارش تارنمای رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گروسی روز سه شنبه در سخنرانی در دانشکده امور آسیا و اقیانوسیه کورال بل در استرالیا درباره برنامه هسته ای ایران و همکاری و نظارت آژانس با تهران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در سه سال اخیر ، حوزه ها و رویه ها. پیشنهادهای مختلفی به ایران ارائه کرد و این پیشنهادها هنوز وجود دارد و آژانس آماده است تا فعالیت های اصلی خود را (در ایران) از سر بگیرد.

وی استدلال کرد: مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران در خلاء اتفاق نمی افتد و محتوا مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران می تواند بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که همسایگان ایران نگران بدترین اتفاقات هستند و می توانند بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه اظهارات خود افزود: امروز کشورهای منطقه به دقت اتفاقات ایران را رصد می کنند و تنش ها در منطقه بالا می رود.

گروسی تصریح کرد: رهبران سیاسی منطقه آشکارا اعلام کرده اند که اگر ایران به تهدید هسته ای تبدیل شود، آنها نیز فعالانه به دنبال سلاح هسته ای خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید