جلسه بررسی سند تراز تولید، مصرف و راهکارهای مصرف بهینه گاز طبیعی

با حضور مدیران و کارشناسان انرژی دستگاه های اجرایی بخشداری برگزار شد.

جلسه بررسی سند تعادل تولید و مصرف گاز طبیعی و راهکارهای مصرف بهینه آن با حضور مدیران، کارشناسان انرژی دستگاه های اجرایی بخشداری و نمایندگانی از صنایع مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج قزوین

علی هویتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در این جلسه که در سالن جلسات شرکت گاز استان برگزار شد ضمن تشریح سند تراز تولید و مصرف گاز طبیعی در استان گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد انرژی مورد نیاز کشور از طریق تامین گاز طبیعی تامین می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سند تراز تولید و مصرف گاز، نرخ رشد مصرف گاز در ساختمان ها باید تا سال 1410 به طور متوسط ​​3 درصد و تا سال 1420 نیز 2 درصد کاهش یابد و رده انرژی ساختمان های مسکونی. باید کاهش یابد تا تا سال 1410 به رتبه E ارتقا یابد. و ساختمان های تجاری و اداری به رتبه D تا سال 1410 پیش بینی می شود.

وی افزود: در کشور حدود 20 درصد و در استان قزوین 30 درصد از کل سهم گاز استان را صنایع مصرف می‌کنند و این ارقام نشان می‌دهد که جلوگیری از هدر رفت گاز و مدیریت مصرف در بخش صنعت موجب می‌شود. تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آن دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به سیاست های بهینه سازی مصرف گاز طبیعی تاکید کرد: هیچ برنامه ای برای توقف گاز به ویژه در حوزه صنعت نداریم و معتقدیم گاز صنعتی باید پایدار باشد و تنها چیزی که هست. مصرف بهینه و صحیح گاز برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: قزوین یک استان صنعتی است و طبیعی است که مصرف بیشتری داشته باشد اما نکته مهم استفاده بهینه و بر اساس اصول صرفه جویی در گاز است.

هویتی پور همچنین از کارشناسان انرژی تمامی دستگاه های اجرایی و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی حاضر در جلسه خواست تا فرهنگ حفظ دمای راحت 18 درجه در محیط کار را نهادینه کرده و از مصرف بی رویه گاز در ساختمان های اداری و تولیدی تا حد امکان جلوگیری کنند. تا حد امکان.

لازم به ذکر است در این جلسه وظایف تمامی دستگاه های اجرایی استان اعم از ایمنی، استاندارد، مسکن، برنامه های بودجه، شرکت ها و واحدهای صنعتی تشریح شد.



آیا این خبر مفید بود؟