جلسه بررسی مباحث آموزشی اجرای سند تحول قضایی تشکیل شد


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834073

نشست مباحث آموزشی در اجرای سند تحول قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش و پرورش قوه قضاییه و اعضای کارگروه تدوین و طراحی کتب درسی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این جلسه عناوین سرفصل های آموزشی استخراج شده از سند تحول قضایی جهت طراحی در دوره های آموزشی قوه قضائیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مفاد سند تحول قوه قضائیه برای انجام تحول باید اجرایی شود، گام های کلیدی را در این زمینه برشمرد و گفت: کارکنان قوه قضائیه باید نسبت به اهداف و اهداف آگاه باشند. محتوای سند. و بدانید که اجرای مفاد سند قطعاً تحولات مثبتی را در پی خواهد داشت و با اجرای برنامه های تولیدی این سند همسو خواهد بود.

مقام عالی قضایی افزود: سند تحول شامل یک سری مفاد است که باید با جدول زمانی مناسب به برنامه تبدیل و مرحله به مرحله اجرا شود. بنابراین لازم است مزایای اجرای سند تحول توضیح داده شود. کاهش حجم کار، افزایش سرعت فعالیت ها و افزایش دقت کار از جمله مواردی است که به نفع کارکنان است.

معاون قوه قضائیه اذعان داشت: جهت گیری های خوب این سند امروز مورد نیاز جامعه است و رویکردهای جدید آن، رهبری قوه قضائیه را در سطح مناسب و مورد انتظار جمهوری اسلامی قرار می دهد.

وی افزود: تولید برنامه از روی سند تحول قضایی هدف است و طرح سند تحول به عنوان برنامه آن را بی اثر می کند. وی ادامه داد: پیمانکاران توانمند و با تجربه با مواجهه با این سند می توانند عناوین طرح های عملیاتی را استخراج کنند.

معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه بر لزوم آموزش سند تحول قضایی در تمامی سطوح پیش بینی شده در قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: و با ارائه نقاط ضعف شناسایی و تسهیل در پذیرش ماموریت ها و تغییرات توسط کارکنان برای یادگیری فراهم شود.

معاون قوه قضاییه گفت: عناوین برنامه نیز باید عملیاتی باشد و ضمن رعایت اثربخشی نردبان، هزینه های زمانی و منطقی در نظر گرفته شود.

مهدی جوهری، مدیرکل آموزش و پرورش، معاونت منابع انسانی و فرهنگی، روند تدوین سرفصل های آموزشی را تشریح کرد.

در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی و تدوین دوره های آموزشی لازم برای کارکنان و قضات بر اساس سند، کارگروه تخصصی با حضور اساتید برجسته تشکیل شد.

اداره کل آموزش و پرورش معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضاییه نیز دستورالعمل معاضدت قضایی را بر اساس تکلیف مقرر در سند تحول قوه قضائیه تهیه کرده است که پس از تصویب برای تقویت مهارت ها در دوره کارورزی امسال اجرا می شود. و تجربه در دادگاه

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید