لزوم نظارت بر محتوای آموزشی ارائه شده در مهدکودک ها / اجرای سند تحول بنیادین

ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779708

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه یزد گفت: دستگاه های مسئول باید نظارت کافی بر محتوای آموزشی ارائه شده در مهدکودک ها داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه به نظر می رسد آموزش و پرورش از وزارتخانه تا شهرستان ها بیشتر درگیر کارهای سازمانی و پرسنلی است، گفت: قدرت نیروهای آموزش و پرورش باید برای برنامه ریزی امور آموزشی و تحول در نظام آموزشی هزینه شود.

وی افزود: موضوع اصلی در حوزه تعلیم و تربیت ارتقای سطح کیفی آموزش، ارتقای سطح تربیت دینی و تقویت تفکر، تعقل و دینداری دانش آموزان است و این امر باید در اولویت کار کارکنان آموزش و پرورش قرار گیرد. در حالی که در برخی موارد امکان کار کادر اصلی وجود دارد و این موارد به عنوان حاشیه محسوب می شود.

ناصری ادامه داد: اعمال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، زیرا سبک تربیتی ما مبتنی بر تفکر و تعقل نیست و نظام و سبک تربیتی ما باید تغییر کند، ضمن اینکه باید قدرت عقل و تشخیص حق از باطل را آموزش داد. این امری است که در نظام آموزشی ما مغفول مانده است و اجرای سند تحول می تواند خلأهای موجود را پر کند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان یزد گفت: متاسفانه امروزه به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین و غیر حضوری، فضای مجازی تاثیر زیادی بر دانش آموزان دارد و گاه آثار نامطلوبی بر سبک زندگی آنان می گذارد و معلمان و مربیان را ملزم به اقدام در این زمینه می کند. «و هدف زندگی را به شاگردان نشان دهید، آنها را مثال بزنید و فطرت الهی آنها را بیدار کنید.

وی بیان کرد: البته مهدکودک ها نیز بسیار حائز اهمیت هستند زیرا محتوایی که این مراکز در اختیار کودکان پنج تا شش سال قرار می دهند می تواند بر هویت، تفکر و تفکر آنها تأثیر بگذارد، بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتوای ارائه شده در این مراکز است. مراکز

ناصری افزود: باید به سیر تحول آموزش در مهدکودک ها نیز توجه کنیم و فرزندان ما از سنین پایین با الگوهای صحیح و قوی آشنا شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با پرداختن به معضل جمعیت گفت: جمعیت ما در حال پیر شدن است و اگر همین جمعیت جوان را تربیت و تقویت نکنیم در آینده کشور با مشکل کار مواجه خواهد شد.

ناصری تاکید کرد: آموزش قرآنی باید در مهدکودک ها و مدارس مورد توجه قرار گیرد و امروز باید کودکان را به گونه ای تربیت کنیم که افرادی متدین، فداکار، با اخلاق، دلسوز و وطن دوست به دنیا بیایند تا بتوانند منشأ زندگی باشند. به خیر و برکت برای آینده کشور

وی بیان کرد: معلمان فداکار باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند تا بتوانند به دانش آموزان دلسوز، خلاق، متعهد و موثر آموزش دهند.

جمعه یزد بیان کرده ام: در مدارس و دانشگاه ها باید دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی برای کارآفرینی تربیت شوند، نه اینکه امروز بیشترین نرخ بیکاری در استان یزد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

وی تاکید کرد: دشمنان ما می خواهند کشور ما در همه زمینه ها به کشورهای خارجی وابسته باشد تا با استقلال و رشد علمی به قدرت نرسیم و در کشور ما برای رسیدن به این هدف و این برنامه از هیچ تلاش و برنامه ریزی دریغ نخواهند کرد. آنها 100 سال پیش در سیستم آموزشی ما شروع شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در مرکز استان یزد برای احیای مدارس تخریب شده و جایگزینی مدارس مرکز استان به 245 مدرسه 12 کلاسه نیاز داریم.

موحدی فر گفت: در سایر شهرستان های استان یزد 235 مدرسه کمبود داریم و تلاش برای رفع این مشکلات در حال انجام است که امیدواریم موفق باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید