جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی/تصویب اولویت های سلامت اجتماعی با تاکید بر عفاف و حجاب


ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890469

اولویت های سلامت اجتماعی با تاکید بر عفاف و حجاب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای این شورا از جامعه بانوان رعایت کننده حجاب در کشور قدردانی کردند. و عفاف و آموزه های مربوط به سلامت اجتماعی و بر لزوم اجرای مصوبات شورا توسط نهادهای مسئول که در این زمینه وظایف قانونی محول شده است تاکید کردند.

در این جلسه تاکید شد که مسئولان دولتی در اجرای ضوابط و مقررات مرتبط با سلامت اجتماعی از جمله مقررات حجاب و عفاف در اولویت هستند. با توجه به اینکه مجموعه آیین نامه های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف بیشتر جنبه ترویجی، فرهنگ سازی و دانش افزایی دارد، مقرر شد دستگاه های دولتی موظف به انجام وظایف در این حوزه باشند. دستورالعمل ها و ارائه آنها به هیئت مدیره برای تصویب.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بررسی تهدیدات ایجاد شده در حوزه سلامت اجتماعی از خارج و دستورالعمل مقابله با این تهدیدات که اجرای آن از وظایف وزارت کشور است، پرداختند.

اعضا همچنین بر لزوم اجرای دستورالعمل های پیشگیری از آسیب به سلامت اجتماعی از جمله توانمندسازی، تقویت دانش، فرهنگ سازی، ساخت فیلم و سریال و آثار هنری که به خوبی می تواند ارزش والای حجاب و عفاف را معرفی کند و در ایجاد آگاهی اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه جلسه امروز شورا موضوع تدوین سیاست های مشترک فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که حسب مورد در شورا در حال تدوین است. این سیاست ها با مشورت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین می شود و در جلسه امروز تدوین پیشنهادات مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی به شورای مربوطه محول شد.

در این جلسه روسای 6 دانشگاه علوم پزشکی و 18 دانشگاه آموزش عالی کشور نیز مورد تایید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نظر داشتند مناسبت ها و نام هایی را به تقویم ملی اضافه کنند که شرح آن متعاقبا اعلام می شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز نیز دکتر بانکی پور، دکتر حیامی فر، حجت الاسلام سیدعلی موسوی و خانم دکتر قاسم پور را به عنوان 4 نماینده خود در شورای عالی جوانان منصوب و معرفی کرد.
رئیس جمهور در این جلسه همچنین از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تصمیمات این شورا را برای مردم تشریح کنند تا گره های ذهنی مردم نسبت به این تصمیمات و موضوعات مطرح شده در شورا برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید