جمع آوری ۲ هزار تن برگ پاییزی در اصفهان

رئیس اداره فنی سازمان پارکها و فضاهای سبز شهرداری اصفهان خبر داد؛

رئیس اداره فنی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: 2 هزار تن برگ پاییزی در اصفهان جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

امیر رضایی گفت: در حال حاضر حدود 2000 تن برگ پاییزه جمع آوری شده است که ارزش هر کیلوگرم از این برگ ها حداقل 2000 تومان است.

وی بیان کرد که این سازمان از سال 1397 از طریق جمع آوری برگ های پاییزی وی علاوه بر جلوگیری از دور ریختن یا سوختن برگ ها، آنها را تبدیل به مالچ کرد و گفت: برگ های پاییزی درختان این کلانشهر برای استفاده بهینه در پنج سیلو جمع آوری می شود.

این مسئول با بیان اینکه پاییز اصفهان از اواخر مهر آغاز می شود و امسال اواخر آذر ماه اوج پاییز است، گفت: برگ های پاییز پاییز با همکاری واحدهای مختلف معاونت شهرستان جمع آوری می شود. خدمات از سطح پانزده منطقه و تبدیل به خاک برگ در پنج مرکز سیلوی برگ که از قبل شناسایی، حمل، پردازش و تبدیل به خاک می شوند.

رضایی با بیان اینکه برگ ها در سه مرکز اصلی و دو مرکز فرعی جمع آوری می شود، گفت: این مراکز شامل سیلوی مرکز تولید جروکان واقع در خیابان نبوی منش، سیلو ناژوان، سیلو پارک جنگلی شرق، سیلو باغ فدک و سیلو مرکز تحقیقات گل محمودآباد برای گیاهان است.

رئیس اداره فنی سازمان پارک ها و فضاهای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: چرخه تولید بستر برگ حدود شش ماه تا یک سال به طول می انجامد و در سه قسمت مصرف می شود. برخی از این برگ‌های تولیدی در بخش بسترسازی و اصلاح خاک در باغ‌های سطح شهر مانند باغ‌های گل، بخشی دیگر در مراکز تولید گل و گیاه شهری و بخشی دیگر در باکس‌های تخت گل (فلاور باکس) استفاده می‌شود. که در



آیا این خبر مفید بود؟