جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب کشوری قدرتمند در منطقه است


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804481

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

مجتهد شبستری گفت: در حوزه دفاعی و صنایع نظامی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم به همین دلیل امروز به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه حضور داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز گفت: انقلاب دستاوردهای زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها استقلال است. کشور و آن کشور خارجی بود.

وی افزود: به برکت انقلاب و خون شهدا، با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی کشوری بوده است که مردم و اراده مردم در آن در تعیین سرنوشت آنها تأثیرگذار است. در انتخابات ریاست‌جمهوری، پارلمانی یا انتخابات‌های دیگر. «رای‌دهندگان در همه این موارد افرادی هستند که اراده و قدرت خود را نشان می‌دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: علاوه بر این در تصمیماتی که مسئولان اتخاذ می کنند، مقامات خارجی در این تصمیمات تأثیری ندارند، بلکه این تصمیمات در داخل کشور و توسط منتخبان اتخاذ می شود. ما همسایگان خود را کشورهایی می دانیم که در آن انتخابات برگزار نمی شود و مردم آن اراده و قدرت تعیین سرنوشت خود را ندارند، اما دولت دولتی است که کاملاً وابسته است و اراده دیگران در سرنوشت این مردم تأثیرگذار است. . ما در برخی از کشورهای منطقه شاهد شفافیت هستیم.

حجت الاسلام مجتهد شبستری گفت: به همین دلیل یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران بحث استقلال است که بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حفظ شده است. در حوزه های دیگر از جمله علم و فناوری، صنعت، دفاع، نظامی، پزشکی و فناوری های مختلف دستاوردهای دیگری داشته ایم، پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و در برخی موارد توانسته ایم یکی از کشورهای پیشرو در منطقه باشیم.

وی گفت: اخیراً موفق به اختراع واکسن شده ایم و واکسن های محلی می تواند تاثیر بهتر و بیشتری در پیشگیری از بیماری های عزیزانمان داشته باشد. این یک موفقیت و افتخار برای کشور ما و همچنین در حوزه صنایع دفاعی است.» و ما پیشرفت های نظامی خوبی داشته ایم و به همین دلیل امروز به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه حضور داریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: همین اتفاقات بود که منجر به استقلال کشور شد، باعث شد حضور ایران در منطقه را نیرویی ببینیم که هیچکس نمی تواند به این کشور حمله کند، اگر ما نبودیم. امروز قوی اجازه داد کشور ما آرام و امن باشد.

حجت‌الاسلام معتحد شبستری گفت: اقتدار نظامی ما و افتخاراتی که دانشمندان ما در صنایع نظامی و موشکی ایجاد کرده‌اند، این اقتدار و امنیت را برای کشور ایجاد کرده است که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن جز امنیت است. اکثر کشورهای منطقه است.

وی در پایان افزود: در سایر حوزه ها نیز می توان داده های دقیق را به صورت آماری، مقایسه ای و مقایسه ای در اختیار مردم قرار داد. به عنوان مثال در حوزه پزشکی پیشرفت زیادی داشته ایم. قبل از انقلاب چند شهر و روستا داشتیم، «ما به پزشک خارج از کشور نیاز داشتیم، اما امروز می بینیم که نه تنها در عرصه عمومی، بلکه در مناطق تخصصی کشورمان هم نیازی به پزشک خارجی نیست و برخی کشورها در منطقه برای درمان به پزشکان ما مراجعه می کند نشان دهنده سطح بالای تخصص پزشکی در کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید