جمهوری اسلامی ایران محکومان امنیتی را از قدرت و انسجام رهایی می‌دهد/ چرا انگلیس برای آجیل سوخته هزینه می‌کند؟


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816248

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه جاسوسی انگلیس در کشورهای دیگر به اثبات رسیده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جاسوس دو ملیتی انگلیسی را از جایگاه “زاگری” آزاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ نازنین زاگری و انوشه عاشوری، دو تن از زندانبانان زندانی سال ۹۵، چهارشنبه شب ۲۵ اسفندماه در ازای آزادی ۵۳۰ میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایرانیان و آزادی یک ایرانی به تیم انگلیسی تحویل داده شدند. یک هواپیمای عمانی به انگلیس پرواز کرد.


* نازنین زاگری، رئیس شبکه MI6، در پوشش یک خبرنگار انگلیسی در ایران جاسوسی می کند.

نازنین زاگری مسئول MI6 و وزارت امور خارجه انگلیس در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا بود و در شبکه‌های جاسوسی تحت پوشش یک روزنامه‌نگار و شکل‌دهی به انقلاب‌های رنگی در برخی کشورها فعالیت می‌کرد. او در پوشش خبرنگاری در ایران برای انگلیس جاسوسی می کرد که منجر به دستگیری 50 جاسوس انگلیسی در ایران در سال 1995 شد.وظیفه این رهبر جاسوسی تربیت جاسوس بود که پس از دستگیری این مرد چندین شبکه جاسوسی شکسته شد. اسناد بسیار مهمی در مورد نقش انگلیس در جاسوسی در سایر کشورها به ایران ارائه شده است.

ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه عاشوری دو محکوم امنیتی گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی به نفع سازمان اطلاعات انگلیس به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. .. او را بیرون آوردند و حبسش کامل شد و بر این اساس ممنوع الخروجی او رفع و آزاد شد. پرونده دیگری هم دارد که به یک سال حبس محکوم شده اما آن پرونده هنوز تکمیل نشده است.


* دو محکوم امنیتی از سوی حکومت اسلامی عفو و آزاد شدند

سخنگوی انوشه عاشوری در خصوص وضعیت قضایی پرونده انوشه عاشوری گفت: آقای انوشه عاشوری به اتهام همکاری با دستگاه های امنیتی خارجی و جاسوسی به 10 سال زندان محکوم شد. آزادی مشروط

هدیان افزود: وی به عنوان یک کارگر مزدبگیر مبالغی را از سرویس های اطلاعاتی خارجی دریافت می کرد که به وی نیز رسید، بنابراین با توجه به شرایط سنی و جسمی وی، دادگاه با آزادی مشروط وی موافقت کرد و مورد تایید حکومت اسلامی قرار گرفت. او آزاد شد.

دستگیری نازنین زاگری، جاسوسی که برای یک روزنامه نگار در ایران کار می کرد، منجر به دستگیری 50 جاسوس انگلیسی در ایران در سال 1995 شد. فعالیت اصلی زاغری به عنوان یک شبکه جاسوسی، آموزش جاسوسان بود. بنابراین پس از دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی شد و اسناد بسیار مهمی در مورد نقش انگلیس در جاسوسی از کشورهای دیگر در اختیار ایران قرار گرفت.

در شرایط فعلی امتیاز دادن به دولت انگلیس در ازای آزادی زاگری به معنای پذیرش جاسوسی و دخالت دولت انگلیس در امور سایر کشورهاست که جاسوسان را تربیت کرده و به کشورهای هدف می فرستد و سپس با پرداخت هزینه های گزاف موافقت می کند. آجیل سوخته آنها

به گفته منابع رسمی، مبادله زاگری ربطی به مذاکرات برجام نداشته و در ازای آزادی 530 میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی، عموماً بحث تبادل اسرا در برجام مطرح نشده است.


* «تن» دیگر ارزش حفاظت برای ایران را نداشت

محمود معلمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به آزادی نازنین زاگری، جاسوس و مدیر شبکه MI6 و وزارت خارجه انگلیس در ایران، گفت: در ازای تخفیف از طرف مقابل.

این کارشناس سیاسی افزود: به هر حال این فرد به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و محاکمه شد و اعترافات مهمی نیز داشت اما پس از تخلیه کامل اطلاعات و پایان حکم، بر اساس توافقات دو کشور مشکلی وجود ندارد. و آزاد شد.»


* جمهوری اسلامی ایران جاسوس دو ملیتی انگلیسی را از موضع «تن» آزاد کرد

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران جاسوس مضاعف انگلیسی را از موضع زاگری آزاد کرده و تخفیف می گیرد و از پول بلوکه شده کشورمان و آزادی یک اسیر ایرانی مبالغی می گیرد و او را آزاد می کند. او مانند جیسون رضایان بود که پس از یک نتیجه بسیار خوب، پس از محکومیت و درز اطلاعات آزاد شد.


چرا انگلیس برای آجیل سوخته خود این همه هزینه می کند؟

استاد در پاسخ به این سوال که مهره های سوخته ای مانند نازنین زاگری یا جیسون رضایان چه ارزشی برای دولت های انگلیس و آمریکا دارد که حاضرند در ازای آزادی آنها چنین امتیازاتی را به جمهوری اسلامی ایران بدهند؟ گفت: اینها دیوانه آنها هستند و در برابر آنها وظیفه دارند و ترک آنها نیست. طبیعی است که بخواهند در راه دیگری یا در شغل دیگری یا در کشور دیگری از آنها استفاده کنند، پس ارزشش را دارد که بیایند و اصطلاح آزادی در ازای تخفیف به این معنی است که این آجیل های سوخته هنوز برای آنها ارزشمند است.


* جاسوسی بریتانیا مشکل ساز شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا دادن امتیاز برای آزادی این افراد به عنوان تایید اتهام جاسوسی انگلیس در کشورهای دیگر تعبیر می شود، گفت: جاسوسی انگلیس در کشورهای دیگر ثابت شده است، حتی آلمان و آمریکا همدیگر را متهم می کنند. اینها جاسوسی می کردند و بعد می شد ثابت کرد که البته این مشکلی برای آنها نیست، نیازی به اثبات نیست به محض اینکه جمهوری اسلامی قدرت خود را نشان داد و این دیوانه را دستگیر کرد و زیر بار زورگویی آنها نرفت و بود. فریب نیرنگ را نخورد محکوم کردن و خالی کردن اطلاعات کامل و گذراندن مجازات او را از امتیازات مهم رها می کند برای جمهوری اسلامی ایران اقتدار و اقتدار محسوب می شود پنجمین به کشورهای دیگر فرستاده می شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اکثر جاسوسان در حوزه مسائل هسته ای فعالیت می کنند اما موارد دیگری از جمله کسب اطلاعات از نهادهای مهم و حساس دولتی وجود دارد که در یک مورد فردی که به عنوان کارشناس زبان به شورای صحت نفوذ می پردازد. تیم‌های اطلاعاتی و اطلاعاتی متوجه شدند که این فرد در حال استخراج اسناد مهم از کشوری است که در آن دستگیر شده است و یا در مواردی بیشتر جاسوسان درگیر مسائل هسته‌ای بوده و اطلاعات ارزشمندی از نهادها و دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید