جمهوری اسلامی: سختگیری سیاسی مانع از پایان تاریخ غم انگیز ججاب شده است.

جمهوری اسلامی: سختگیری سیاسی مانع از پایان تاریخ غم انگیز ججاب شده است.

شفقنا- روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: در انتخابات ریاست جمهوری 1400 وعده های شیرین برای حل همه مشکلات اقتصادی بدون الزام به برجام، مذاکره و تحریم داده شد، اما اکنون یک سال و نیم از دولت جدید می گذرد. شکل گرفته و مشکلات اقتصادی نه تنها حل نمی شود، بلکه هر روز در حال افزایش است

در سرمقاله خود با عنوان “خط قرمز کارمندان چیست؟” اینگونه است:

رئیس جمهور رایضی در آخرین مصاحبه تلویزیونی دو هفته پیش در پاسخ به سوالی درباره گرانی و مشکلات معیشتی مردم گفت که ما نیز از این مشکلات رنج می بریم. برخی از کارشناسان با انتقاد از این سخنان آقای رئیس جمهور گفتند که وظیفه شما این است که درد مردم را کم کنید نه اینکه در رنج آنها شریک باشید.

نقد بجاست. بدون نیاز به توضیح و تبیین، همه می فهمند که حکومت در هر کشوری باید برای رفع مصائب و سختی های مردم تلاش کند و این اساساً فلسفه وجودی نظام های سیاسی و تشکیل حکومت هاست. متأسفانه در کشور ما «وعده درمان» به یکی از تصمیمات دولت تبدیل شده است که البته مختص دولت فعلی نیست، اما برای مردمی که با قوه مجریه سروکار دارند مهم نیست، مهم این است که که مشکلات حل می شود و مشکلات معیشتی مردم هر روز دچار آن نمی شوند.

ایران کشوری پهناور با اقلیم های متنوع، ثروت های زیرزمینی فراوان، منابع طبیعی برجسته و نیروی انسانی مستعد و کارآمد است. رهایی این کشور ثروتمند از زیر یوغ استبداد پهلوی و استعمار خارجی که با ایثار بی‌نظیر ملت و رهبری امام خمینی (ره) به دست آمد، زمینه پیشرفت کشور و بهروزی ملت را در همه جا فراهم کرد. زمینه های. اگرچه دو سال قیام گروهی داخلی و 8 سال جنگ تحمیلی مشکلات زیادی را بر سر راه پیشرفت کشور ایجاد کرده است، اما مقاومت مردم و اراده و تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف موفق بوده است. علوم، ساختمان، پزشکی، صنایع دفاعی و آموزش و پرورش و فعالیت های تحقیقاتی. موفقیت را برای کشور به ارمغان بیاورد. درست است که این تحولات که با وجود فشارهای سیاسی و تحریم های خارجی حاصل شده است را نباید نادیده گرفت، اما علاوه بر این باید به عقب ماندگی ایران از نظر اقتصادی، عدالت اجتماعی و نیز توجه داشت. حقوق شهروندی کشوری ثروتمند که توانایی تامین رفاه مردم خود را در سطح متوسط ​​جهانی دارد، متاسفانه از فقر رنج می برد. سال‌هاست که مسئولان وعده ریشه‌کنی فقر را می‌دهند، اما تعداد فقرا مدام در حال افزایش است، ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است و مردم همچنان از رقابتی که با افزایش روزانه قیمت کالاها و کالاها در آن شرکت می‌کنند عقب هستند. خدمات. دولت با جان و دل این واقعیت تلخ را لمس کرده و از این رو برای جبران کاستی ها سعی در فروش اموال خود تحت عنوان «بهره وری» دارد که با مشکلات حقوقی فراوانی مواجه است.

همه این مشکلات ناشی از سختگیری سیاسی به ویژه در سیاست خارجی است. همین سیاست بود که از پایان تاریخ غم انگیز برجام و خروج کشور از چرخه طولانی و سلسله حوادث نادرست ناشی از آن جلوگیری کرد. سال هاست که کارشناسان دلسوز، خدمتگزاران وفادار به انقلاب و نظام و با تجربه، راه حل مناسبی برای شکستن بن بست برجام و گشایش اقتصاد کشور ارائه می دهند، اما پذیرفته نمی شود. در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 وعده های شیرین برای حل همه مشکلات اقتصادی بدون الزام به برجام، مذاکره و تحریم داده شد، اما اکنون یک سال و نیم از تشکیل دولت جدید می گذرد و نه تنها مشکلات اقتصادی نیست. حل شده است، اما هر روز در حال افزایش هستند. بسیاری از دولتمردان نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام و تصویب FATF راه را برای رفع موانع موجود بر سر راه حل مشکلات باز می کند، اما اراده ای برای این دو اقدام نشان نمی دهند. آنها باید بپذیرند که کنایه‌هایی مانند پذیرش برجام نوعی عقب‌نشینی است و بازنگری در سیاست خارجی تندرو که در آن کشور در حال عبور از خط قرمز است، صحت ندارد. خط قرمزی که مسئولان نظام نباید از آن عبور کنند نادیده گرفتن فقر و مشکلات معیشتی مردم است. اگر این خط قرمز رعایت شود، همه اصول، آرمان ها و ارزش ها حفظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید